Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*slettet*

egen tråd her.

 

Kan nok klare å klashe sammen en historie snart.

Men jeg har egentlig ikke fått spilt noe i det siste på

grunn av to innmari svære lyrikkprosjekter i norsk.

 

Men jeg kan jo forklare en liten hendelse...

Jeg dro av gårde for å ta byen til gallerne Patavium.

Jeg så på forsvaret dems og tenkte det fikk holde med en rambukk...

Den gang ei. Det ble jo bare et lite hull i palisaden og dermed kunne jeg jo ikke gå på fra to sider.( :blush::blush: ) så det eneste jeg kunne gjøre var å sende inn alle mann. Og satse på at det gikk bra, men jeg ble knust.

Når spillet starta hadde jeg 2890 folk og fienden med stusselige 930

Når spillet var ferdig hadde han drept 1100 av mine folk og jeg hadde drept rundt 90 :blush: ( :blush: ) :whistle:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Hadde en heldelse her om dagen som beviser at riot/opprør ikke bare er negativt. Er på very hard med parthia og er under konstant press fra egypt. Etter ukjent antall sieging av byen min Susa greide de til slutt å overta den. Som hevn måtte jeg jo plage dem litt og hadde en topptrent assasin til å herpe er par bygninger som førte til at public order gikk ned ganske betraktelig. Fikk et opprør i byen og ettersom at parthia har denne byen fra starten av (sannsynligvis???) ble opprørshæren min. Dermed overtok jeg byen uten kamp. :D I hæren var blant annet war elephants og et par tropper caraprather?. :yes:

 

Synes forresten ikke massakrering av byer er så veldig uøkonomisk. Unngår utgifter med stadige opprør og dessuten så går jo befolkningstallet fort opp igjen ettersom man som regel får høy befolkningsvekst etter mas., har vært oppe i 8-9%.

Lenke til kommentar
Men jeg kan jo forklare en liten hendelse...

Jeg dro av gårde for å ta byen til gallerne Patavium.

Jeg så på forsvaret dems og tenkte det fikk holde med en rambukk...

Den gang ei. Det ble jo bare et lite hull i palisaden og dermed kunne jeg jo ikke gå på fra to sider.( :blush::blush: ) så det eneste jeg kunne gjøre var å sende inn alle mann. Og satse på at det gikk bra, men jeg ble knust.

Når spillet starta hadde jeg 2890 folk og fienden med stusselige 930

Når spillet var ferdig hadde han drept 1100 av mine folk og jeg hadde drept rundt 90 :blush: ( :blush: ) :whistle:

hmm... :hmm:

 

dette var jo ett skikkelig godt eksempel på de babbarske styrkene sin store styrke, nemlig charge... de knuser all på sin vei så lenge de charger en noenlunde stillestående fiende.

 

regner med at du ikke hadde så my folk inne bar pallisadene så gallerne var i knstant overtall?

Lenke til kommentar
Metallic, jeg tror det han mente var at de andre ikke kødder med deg. Det kalles å statuere et eksempel :p

Men jeg massakrerer alltid byer som ligger langt ut i imperiet. Det vil si, hvis de ligger strategisk plassert så occupyer jeg, så jeg har noen byer jeg kan få forsterkninger fra.

 

Herr Brun

Det er sånn det skal gjøres!

Jeg massakrerer ALLTID. Til og med de andre familienes hjembyer.

 

:no: Ikke sånn... :p

Lenke til kommentar

Spiller med Selucid for øyeblikket!

 

Får inn ca 15-30k pr runde (Haldri fått så mye penger med noen andre factions) - nett utslettet egypt! (noe som egentlig e enkelt til å begynne med! Før de blir mektig!!!) :tease:

 

 

Noen Spørsmål

Hvor mye peng pleier dere å tjene pr runde?

Pleier dere å bruke GROUP funksjonen? - Er det noe bra?

Hvilken FACTION liker DU å spille med?

 

Jeg har testet Bruti, Egypt, Juli,Carthage folka, og nå spiller jeg med selucid.

Sistnevnte er den jeg har likt best til nå!

 

Egypt liker jeg ikke så godt (har ingen anelse om hvorfor) ... :)

Bruti og Juli er ireterende til tider på grunn av Senate!!!

Carthage er jo gøy! - men liker ikke det at de har 2 byer i africa og en by mitt på en øy og en by i spania. Blir så mye rot!!

Endret av K.Vik
Lenke til kommentar

Jeg har spilt som julii, litt som brutii og nå som carthage. Digger carthage! De er sinnsykt moro å spille som. Masse penger etterhvert, spesiellt hvis du skaffer deg traderights med greece, og tar sicily og den andre øyen. Spania er enkelt å ta hvis du vet hvordan, og numidia er ingenting annet enn irriterende. Dessuten elsker jeg enhetene deres, eneste er at de ikke har archers.

Group-funksjonen er kjempedigg. Er helt avhengig av den. Når jeg har vunnet med carthage skal jeg prøve seleucid.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Jeg har spilt som julii, litt som brutii og nå som carthage. Digger carthage! De er sinnsykt moro å spille som. Masse penger etterhvert, spesiellt hvis du skaffer deg traderights med greece, og tar sicily og den andre øyen. Spania er enkelt å ta hvis du vet hvordan, og numidia er ingenting annet enn irriterende. Dessuten elsker jeg enhetene deres, eneste er at de ikke har archers.

Group-funksjonen er kjempedigg. Er helt avhengig av den. Når jeg har vunnet med carthage skal jeg prøve seleucid.

 

Herr Brun

Jepp, enig med deg, Carthage har kule units! Men er ikke så glad i plassene de begynner (har byer). Trenger litt tid til å bygge meg opp! ha byene sammlet........... Seleucid må prøves!

Endret av K.Vik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...