Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Hester gruser spydfolk fullstendig! Charge dem fra to-tre sider samtidig, så router alt annet enn spartan hoplites på sekundet. Jeg hadde tatt alt i nord, vest, nordvest og det meste i nordøst, kun med hester og litt archere, og dro ned til Hellas. Der møtte jeg de greske byenes største hær, med bare spydfolk. Jeg hadde ikke en full hær, hadde vel 4 archers og 10 grupper legionary cavalry. Jeg knuste dem ved å charge fra flere sider om gangen. Så jo, kavaleri kan fint brukes til å ta spydfolk! :thumbup:

han snakker om starten på julii campaign, mot gallerne. Da har han kun tilgang til equites, som du sikkert vet er lett kavaleri. Jeg tror kanskje han er mer interessert i et svar som tar utgangspunkt i hvor han befinner seg nå? Du kan jo prøve å denge spydfolk med lett kavaleri :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprør er kjipt men, når det skjer, sender jeg bare en hær med overlegen ildkraft fra katapulter og archers, scorpions osv. Etter noen minutter med bombardering kan jeg bare valse inn med kavaleriet og gjøre kort prosess med resten av mobben. Etterpå utrydder jeg populasjonen så tar det litt tid før de tør å gjøre opprør en gang til.

Lenke til kommentar

Det er mange ting man kan gjøre mot opprør:

 

1. Fyll byen med city watches! Jeg pleier å ha mellom 2 og 4 i hver by. Å ha angrepsstyrker som politi er dyrt og unødvendig. La heller ekspertene ta seg av jobben!

 

2. Sett ned tax rate. Er byen på auto, sett den på "grow". Kan hende du må klikke en runde med alle alternativene, for å få lavest mulig tax rate.

 

3. Bygg ting som hjelper på health og law.

 

4. Ha en general med mye influens i byen. Kanskje må du importere en fra en stor by i sentrum av riket ditt?

 

5. Flytt hovedstaden din. Den bør i utgangspunktet være i sentrum av inperiet ditt. Dersom det er en by i ene enden som ikke vil gi seg, kan du flytte hovedstaden nærmere denne. Hold øye med byene i motsatt ende, men dersom disse klarer seg, er kabalen løst!

 

6. Dersom det er en by som stadig gjør opprør, er siste utvei å massakrere de eller gjøre de til slaver. Det er ofte en fristende problemløser, men uøkonomisk dersom det finnes alternativer.

 

Håper dette hjalp, si ifra hvis jeg har glemt noe! :)

Endret av Munch
Lenke til kommentar
Det er mange ting man kan gjøre mot opprør:

 

1. Fyll byen med city watches! Jeg pleier å ha mellom 2 og 4 i hver by. Å ha angrepsstyrker som politi er dyrt og unødvendig. La heller ekspertene ta seg av jobben!

 

2. Sett ned tax rate. Er byen på auto, sett den på "grow". Kan hende du må klikke en runde med alle alternativene, for å få lavest mulig tax rate.

 

3. Bygg ting som hjelper på health og law.

 

4. Ha en general med mye influens i byen. Kanskje må du importere en fra en stor by i sentrum av riket ditt?

 

5. Flytt hovedstaden din. Den bør i utgangspunktet være i sentrum av inperiet ditt. Dersom det er en by i ene enden som ikke vil gi seg, kan du flytte hovedstaden nærmere denne. Hold øye med byene i motsatt ende, men dersom disse klarer seg, er kabalen løst!

 

6. Dersom det er en by som stadig gjør opprør, er siste utvei å massakrere de eller gjøre de til slaver. Det er ofte en fristende problemløser, men uøkonomisk dersom det finnes alternativer.

 

Håper dette hjalp, si ifra hvis jeg har glemt noe! :)

Skal prøve det med town watches. Kanskje det funekr bedre. Eller så har jeg prøvd alle de andre mylighetene:(

Lenke til kommentar
Det er vel ikke uøkonomisk å massakrere befolkninger? Masse penger fra plyndring.

 

Men i det lengre løp? Kanskje. Havner ikke i minus selv om jeg massakrerer folk heller.

lønner seg over tid å la folket betale skatt. dersom de ikke gjør opprør da. Trenger du raske penger, mister du en inntekt du kan ha resten av spillet. Ditt valg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...