Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer dere å drive med slag på 4-5000 mann? Går det an å justere hvor mange mann som skal være i hver unit??

Vi trenger så absolutt en FAQ tråd dette spørsmålet er blitt stilt sykt mange ganger.(6-7 ganger kanskje, på forskellige steder) Hvis jeg misforstår nå og dette spørsmålet handler om hvordan man stiller antall mann i en unit i "selve spillet" får du ha meg unnskyldt dette aner evt. ikke jeg siden jeg ikke har spillet. Hvis det derimot handler om at du ikke klarer å få disse gruppene større i det hele tatt. Må du stille på dette sånn: Gå til Video options og sett på advanced options så setter du unit sizes på high. Du må uheldigvis starte ny camp for at de skal funke. Vi får bare håpe du ikke har komt veldig langt :yes::D ! Håper de aller fleste har fått med seg dette nå ;) ! (Unnskyld hvis jeg misforsto spørsmålet)

 

EDIT: Ooops.... :blush: Skrev visst litt for fort så det ble istedenfor :

Vi får bare håpe du ikke har komt veldig langt så ble det Vi får bare håpe du har

komt veldig langt... Sorry :blush::blush:

 

Forresten fler historier?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Fant ut en helt GENIAL taktikk her i dag.

Masse elefanter som stormer rett på. Rundt 11 units, resten cavalery.

Vant en match på Very Hard på rundt 2 minutter

 

 

Kanke akkuratt kalle det en strategi...

 

Det er mange sånne ting i detta spellet. Har lest at en full tropp Kataprachter kicker alle stump også.

Lenke til kommentar
Fant ut en helt GENIAL taktikk her i dag.

Masse elefanter som stormer rett på. Rundt 11 units, resten cavalery.

Vant en match på Very Hard på rundt 2 minutter

 

 

Kanke akkuratt kalle det en strategi...

 

Det er mange sånne ting i detta spellet. Har lest at en full tropp Kataprachter kicker alle stump også.

jupp 2000 Kataprachter på en linje, 2-4 hester dyp. dreper alt, på ca. 2 sek dør 3-4 tusen finder, spiller ingen rolle om de har phalax eller ikke.

 

men det er jo sant, med mindre spydene er 50 meter lange vill ikke noe stoppe 2000 kavaleri.

 

PS kanskje en minigun eller 2

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å slå en fiende med masse elefanter eller masse cataphracts. De er svindyre, så du må ha 50 eller 100k for å ha råd til så mange. Og på campaign map så har du allerede vunnet hvis du har råd til en slik hær... Men hvis du bruker et par incendinary pigs, tre-fire grupper archere og resten gode infanteri med spyd. Siden du må ha veldig mye penger på custom battle, kan du oppgradere både våpen og armour og erfaring ganske kraftig. Det er fullt mulig å vinne.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Vel, ingen av vennene mine bruker griser i hæren sin på LAN, så tror jeg tar "Elefant-taktikken" et par ganger :)

Hmm... Ikke akkurat et svar, vil jeg si...

Anyways, griser funker utmerket mot elefanter!

Du bare lar en grise-bataljon (hehe, hørtes litt rart ut) og lar dem løpe som en gal (de er meget raske) mot elefantene.

Elefantene pisser nesten i buksa av frykt! :!:

Lenke til kommentar

Har problemer med å få byene mine til å gå i pluss...:/ er det noen bygninger man bare MÅ ha for å få hjulene til å rulle???

å når en av byene mine er blitt angrepet av en hær så går byen grundig i minus...

å når jeg har fått svidd skomerke mitt godt opp i ræva demmes å dem er på flukt så vil byen fortsatt ikke gå i pluss...den bare ligger på samme nivå som den var da den ble angrepet...:(

Lenke til kommentar
Har problemer med å få byene mine til å gå i pluss...:/ er det noen bygninger man bare MÅ ha for å få hjulene til å rulle???

å når en av byene mine er blitt angrepet av en hær så går byen grundig i minus...

å når jeg har fått svidd skomerke mitt godt opp i ræva demmes å dem er på flukt så vil byen fortsatt ikke gå i pluss...den bare ligger på samme nivå som den var da den ble angrepet...:(

Lurt å konstruere markeder og andre bygninger med muligheter for handel. (feks docks, større veier osv osv)

Om du bygger arenaer og hesteløpsbaner vil folketallet gå oppover, ettersom flere folk vil komme til din by.

Lenke til kommentar

Har funnet en latmannstaktikk:

 

La halvparten av troppen din være hunder, og resten til å være noe som kan lage hull på muren til motstanderen deres.

 

Prøvde dette da jeg skulle at byen Carthg..et eller annet, ligger sørvest for italia.

Har bare prøvd dette en gang, og hadde ikke så veldig avansert army (ballista var den som slo hull på muren)

Når jeg da har hull på mure, slipper hundene løs...og de løper jo sinnsyk fort, og de skremmer fienden, så jeg bare satt der og venta i et minutt eller to, og jeg bevega meg inn i byen , lå det masse døe folk rundt omkring.

Dessuten, når hundene er ferdig med et mål, springer de som galne (i flokk såklart) rundt og ser om de finner noe annet.

 

hehe...utrolig artig...ser bare en flokk galne hunder som springer på kryss og tvers inni byen og slakter løs.

Lenke til kommentar
Har funnet en latmannstaktikk:

 

La halvparten av troppen din være hunder, og resten til å være noe som kan lage hull på muren til motstanderen deres.

 

Prøvde dette da jeg skulle at byen Carthg..et eller annet, ligger sørvest for italia.

Har bare prøvd dette en gang, og hadde ikke så veldig avansert army (ballista var den som slo hull på muren)

Når jeg da har hull på mure, slipper hundene løs...og de løper jo sinnsyk fort, og de skremmer fienden, så jeg bare satt der og venta i et minutt eller to, og jeg bevega meg inn i byen , lå det masse døe folk rundt omkring.

Dessuten, når hundene er ferdig med et mål, springer de som galne (i flokk såklart) rundt og ser om de finner noe annet.

 

hehe...utrolig artig...ser bare en flokk galne hunder som springer på kryss og tvers inni byen og slakter løs.

Ja, hundene er så konge! :love:

Sinnsykt bra (og realistisk) at når du først har kommandert hundene til å gå løs på en fiendlig hær, vil du ikke ha kontroll på dem!

Prøver du å si "gå dit!" så går bare eierne deres dit! Hundene bare løper som en gal med tunga ute av munnen og tøybiter og blod mellom tennene! GENIALT! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...