Gå til innhold

Hvilket 9800pro skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

noen som har noen erfaringer med 9800pro og doom3\farcry\ut2004?

Jeg har selv Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (Ultimate Edition :cool: ) og har prøvd FarCry demoen.

 

1. Du bør holde deg til 1024*768-oppløsning.

2. Glem AntiAliasing

3. Glem High Quality og Ultra High Quality

 

FarCry detekterte hvilket skjermkort jeg hadde, og autokonfigurerte seg selv til "Normal" på alt, untatt på "Water", som ble satt til Ultra High.

Jeg var litt skuffa på utseendet på enkelte objekter, og prøvde å sette textures fra "Standard" til "High Quality", altså den nestbeste instillingen. Alt lagget som bare det. :hrm: Det er mulig de som har 256MB versjonen av kortet lykkes bedre her.

 

Hadde jeg kjøpt skjermkort i dag hadde jeg ikke bestilt 9800 Pro. Jeg hadde heller valg et 6800 LE, som du kan få fra kr. 2295,-. (Kanskje enda billigere?) Den ekstra investeringen er det vel verd hvis du skal spille de nye spillene.

 

Jeg har hørt rykter om at de fleste 6800 LE kan flashes fra 12 til 16 pipes :dribble: , og da tror jeg neppe det er noe kort som slår det mht "FPS per krone"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bulk er billig og fritt for gamle jallaspill ja ;)

mente lite retail jeg

OOOOOOPPPPS!

 

Har du bestilt LITE RETAIL-kortet? :ohmy:

 

Da får du ikke 256-bit minne. Du får bare 128-bit minnebuss. :ermm:

 

AVBESTILL ASAP!

 

Det er en ordre!

kødder du nå?!

alle netshopene reklamere med at det har 256.

mener du ikke at det er et sapphire kort som heter lite?

 

Sapphire 9800 pro fra mpx.no dette har jeg bestillt

Endret av I_love_AMD64 ^^
Lenke til kommentar
Hvordan kan du garantere det? Jeg har r9800pro 128mb Sapphire som er r350 kjerne (lite retail)

 

Når kjøpte du kortet og hvor?

komplett.no for 1,5 måned siden..... Klokker på core 403mhz, men har hynix minne og det klokker til 396mhz.... Har forresten ac cga silencer og ram kjølere.... ville jeg kunne få klokka no mer med fjerning av shim?

Endret av cowai
Lenke til kommentar
OOOOOOPPPPS!

 

Har du bestilt LITE RETAIL-kortet? 

 

Da får du ikke 256-bit minne. Du får bare 128-bit minnebuss. 

 

AVBESTILL ASAP!

 

Det er en ordre!

Vær snill å ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på! Lite Retail har INGENTING med 128 bit BUS versjonen å gjøre!! :nei:

mhm begynnte å lure nå.

så at det var en 128bit versjon men den stod det med stor skrift LITE på eska

Lenke til kommentar

The “Big Bang” creation of your virtual world erupts from the RADEON™ 9800 ATLANTIS PRO’s SMARTSHADER™ 2.1 and SMOOTHVISION™ 2.1 technologies. Delivering full acceleration of DirectX® 9.0 and OpenGL 2.0, your only limitation is your own imagination!

 

Features:

 

128MB DDR memory accelerates the latest 3D games

256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics

Industrys only 8-pipeline graphics solution in its 2nd generation, providing twice the rendering power of any currently competing product.

Supports the new AGP 8X standard, providing a high-speed link between the graphics board and the rest of the PC (2.0 GB/sec)

First to fully support DirectX® 9.0 and the latest OpenGL® functionality

New SMARTSHADER™ 2.1 technology allows users to experience complex, movie-quality effects in next-generation 3D games and applications

SMOOTHVISION™ 2.1 technology enhances image quality by removing jagged edges and bringing out fine texture detail, without compromising performance

128-bit floating-point color precision allows for a greater range of colors and brightness

Unique VIDEOSHADER™ engine uses programmable pixel shaders to accelerate video processing and provide better-looking visuals

ATIs new FULLSTREAM™ technology removes blocky artifacts from Streaming and Internet video and provides sharper image quality

 

 

Håper vi er ferdige med denne diskusjonen nå! :roll:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
OOOOOOPPPPS!

 

Har du bestilt LITE RETAIL-kortet? 

 

Da får du ikke 256-bit minne. Du får bare 128-bit minnebuss. 

 

AVBESTILL ASAP!

 

Det er en ordre!

Vær snill å ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på! Lite Retail har INGENTING med 128 bit BUS versjonen å gjøre!! :nei:

Svært så sarkastisk vi var her, da...

 

Jeg kan ihvertfall forsikre deg om at både PowerColor og Sapphire har "fiddled around" med å selge 128bits kort uten å merke det på esken. Dette er ihvertfall tilfellet med PowerColor sine "Lite Retail"-kort. Jeg vet at Lite-Retail betyr at du får en begrenset "Retail"-forpakning med mindre spill osv., som likevel ikke betyr en dritt. Men i tillegg er det - såvidt jeg har forstått i fra andre tråder her på forumet - også billigutgaven av kortet (les: dårligere minne) som blir lagt oppi disse eskene.

 

Om jeg mot formodning skulle ta feil her, så skal jeg bøye meg i støvet. Men det at komplett ikke merker det som 128-bits utgaven er nødvendigvis ikke en garanti for at det IKKE er det.

 

Skal sjekke nærmere opp - og, Maverick 2002, dersom det viser seg at jeg har rett, så blir det jeg som flamer deg i neste post.

 

Hvis ikke, så lover jeg å komme tilbake og ydmykt bekjenne mine feil :tease:

Lenke til kommentar
Skal sjekke nærmere opp - og, Maverick 2002, dersom det viser seg at jeg har rett, så blir det jeg som flamer deg i neste post.

 

Heheh okidoki, men visst du ser, har jeg postet spesifikasjonene til kortet vi prater om ovenfor, så les og nyt! :p

* Gå og skamme meg i kroken min * :!:

 

Joda, jeg sjekket Sapphiretech sin hjemmeside, lastet ned Exel-ark over alle Lite-Retail modeller, og på 9800 PRO står det bare "ATI original".

 

Så det stemmer det, jeg whinet for ingenting. Men, [her kommer forsvarstalen] det er en kjensgjerning at Sapphire har vært nødt til å bytte ut en rekke kort de hadde solgt som "PRO" som var utstyrt med 128-bit minne. Kanskje ATI satte foten ned? Edit SE HER!

 

Ellers så stoler jeg prinsipielt ikke på informasjonen jeg ser på norske web-butikker. Det er alt for mange eksempler på "Cut and Paste" som ikke faller heldig ut. (Det kommer selvsagt an på hvor nøye de som vedlikeholder web-siden er.)

 

-HilRam

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Men har tenkt mye på hvor viktig det er med 256MB minne fremfor 128MB... Mange nye spill kommer jo med utallige STOOORE teksturer, og da må det jo hjelpe mye med doblet minne fremfor at kortet må swappe fra harddisken, og evt systemminnet?

 

edit: altså, smaker 256MB liker mye som det koster?

 

R9800 Pro 256 Mb versjonen er IKKE verdt pengene visst det var det du tenkte på!

Den er overpriset deluxe i forhold til ytelse. Kjøper du X800 256 Mb merker du selvfølgelig forskjell, men regner med at det ikke var det du mente... ;)

Nei, mener Radeon 9800 Pro 128MB mot samme kortet med 256MB...

 

edit: så ikke side 2... er altså RAM'en jeg mener!

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...