Compac Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har laget en nettside og den er rellativt "liten" i kvaderatmeter.. Lurer bare på om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg får den mittstilt? Altså slik at det er like mye tomrom på høyre og venstre side når man bruker høy oppløsning på skjermen. Nå ligger den oppe til venstre å det blir ikke fint når man bruker høy oppløsning... Takker for hjelp! Compac Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er vel bare å markere hele siden også klikke den midstill teksten knappen!?! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Bruker du CSS? I tilfelle kan du legge til body { text-align:center; } #container { margin:0 auto; text-align:left; } Det første «avsnittet» er en hack som gjør at siden også midtstiller seg i IE5. Det andre (du må legge til en <div id="container"> rett etter <body> og avslutte denne rett før </body>) forteller at diven skal ha 0 margin oppe og nede, men auto på sidene, dvs. like mye på hver side. text-align:left; venstrestiller teksten igjen. Endret 7. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Egenskaper for Side ellerno ? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Uavhenig av om du bruker CSS eller ikke kan du paste dette i <head> tagen i koden: body { margin: 0 auto;} Hvis du vil fortsette å bruke Frontpage da, og ikke lære deg HTML og CSS. Det er mye bedre, ikke så vanskelig, og forferdelig morsomt! Endret 7. oktober 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hvis du vil fortsette å bruke Frontpage da, og ikke lære deg HTML og CSS. Det er mye bedre, ikke så vanskelig, og forferdelig morsomt! Jeg antar det du vil fram til er at HTML og CSS er bra og gøy, mens FP ikke er like gøy og bra. Angående koden til harald_: Den må også ligge inni <style type="text/css"> .. </style> Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Uavhenig av om du bruker CSS eller ikke kan du paste dette i <head> tagen i koden: body { margin: 0 auto;} Jeg tror du må lære deg CSS & HTML fordi det ikke er mulig å bare poste det der mellom head taggene! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Angående koden til harald_: Den må også ligge inni <style type="text/css"> .. </style> seff tror huet mitt har fått helt overload i dag jeg Lenke til kommentar
Compac Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Takker for svar! Bruker bare ren og pen FP ikke noe CSS.... (Enda) Men får dette ikkje helt til jeg. Skal man bare klippe og lime dette inn i head og <style type="text/css"> .. </style> så skal det funke? Sikekrt bare jeg som gjør en tabbe feil.... Compac Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 <head> <style type="text/css"> body { text-align:center; } #container { margin:0 auto; text-align:left; } </style> .... </head> <body> <div id="container"> Alt som før var mellom <body> og </body> her. </div> </body> Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det hadde vært bra med en link.. Uansett, hvis du bruker tables så kan du høyreklikke på tabellen og velge table properties (en versjon) og velge alignment center og float left, eller du kan bare sette inn det i htmlen. <div align="center"> <center> <table border="0" width="100%" align="left"> <tr> <td width="100%"></td> </tr> </table> </center> </div> Men jeg anbeflaer at du tar deg en tur innom www.w3schools.com/css/ Det er enkle css guider der som du sikkert lærer etter 1 døgn men å lære hvordan du skal bruke det... tar lengre tid. (jeg prøver meg frem med rosa cursor, 8000px høyde div osv lol) Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Takker for svar!Bruker bare ren og pen FP ikke noe CSS.... (Enda) Men får dette ikkje helt til jeg. Skal man bare klippe og lime dette inn i head og <style type="text/css"> .. </style> så skal det funke? Sikekrt bare jeg som gjør en tabbe feil.... Compac Hmm, ja du kan gjøre det men da må du gjøre det på hver enkel side du har tenkt å lage, om det blir 50 sider så tar det en god del tid (med tanke på class og id osv) det du kan gjøre er å lage en ekstern .css fil hvor du putter css-en i. eks: <head><link rel="stylesheet" type="text/css" href="file:///C:/Mine%20dokumenter/My%20Webs/test2.css"></head> eller du kan gå på format->style sheet links. Den eksterne cssen kan du lage i notepad og lagre den som f.eks: "minstil.css" DET er kjempeviktig at du tar med "" så den får riktig endelse. det brae med css som gjør det lett å lære er at du ikke trenger start og slutt-tagger du kan bare skrive body { background-color: #687686; } [ ; ] semikolon er viktig hvis du skal bestemme flere ting ved body (det heter semikolon??) Edit: code Endret 11. oktober 2004 av realfingolfin Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="file:///C:/Mine%20dokumenter/My%20Webs/test2.css" /> Hvorfor "file://..." ? Hva med å legge .css fila i samme mappe som den .htmlfila som skal bruke den? href="test2.css" Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Stakkars!!!! Ikke spam så veldig med de stygge kodene!!! Men som et svar: Ny side > trykk på siden sånn at den strekken kommer > Midtstill > Tabell > Lag tabell > Dra en firkant midt på siden så har du en tabell midtstillt... Hvis det er noe annet du lurer på send PM EDIT: Eller hvis du allerede har laget tabell/side så høyreklikker du på tabellen > Oppsett - Justering > Midtstillt Endret 11. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Stakkars!!!! Ikke spam så veldig med de stygge kodene!!! Men som et svar: Ny side > trykk på siden sånn at den strekken kommer > Midtstill > Tabell > Lag tabell > Dra en firkant midt på siden så har du en tabell midtstillt... Hvis det er noe annet du lurer på send PM EDIT: Eller hvis du allerede har laget tabell/side så høyreklikker du på tabellen > Oppsett - Justering > Midtstillt Som sagt, er ikke konge på dette.....prøvde å hjelpe duden...fint at noen har noe imot akkurat det. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Stakkars!!!! Ikke spam så veldig med de stygge kodene!!! Men som et svar: Ny side > trykk på siden sånn at den strekken kommer > Midtstill > Tabell > Lag tabell > Dra en firkant midt på siden så har du en tabell midtstillt... Hvis det er noe annet du lurer på send PM EDIT: Eller hvis du allerede har laget tabell/side så høyreklikker du på tabellen > Oppsett - Justering > Midtstillt Som sagt, er ikke konge på dette.....prøvde å hjelpe duden...fint at noen har noe imot akkurat det. Ja Brukte CSS på min side, men jeg fikk hjelp (og design) av PoleCat|... Resten av mine sider bruker jeg ren FP på.... Lenke til kommentar
Compac Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg takker for alle svar jeg!! Skal teste tabellversjonen i dag. Har testet css greiene, men har ikke nok insikt til at dette ville fungere for meg... Men men all hjelp er god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå