Gå til innhold

Hjelp! Packard Bell Diamond 1200 plus

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med scanneren. Kobler den til en USB port og da dukker den opp i nede på toolbar. Står at den er installert og klar til bruk. Men når jeg skal scanne noe i f.eks photoshop eller Photoexpress, så låser det seg bare når det kommer så langt som til selve scanningen.

Scanneren dukker opp inne på device manager og alt ser tilsynelatende ok ut. Har for ordens skyld lagt inn driverne etter at XP selv gjorde det.

I kontrollpanel under "scanners & cameras" ligger den også, men der er det problemer. Ber jeg den om å scanne, eller bare se på properties, kommer følgende feilmelding;

"The scanning software could not be found, or your scanner is not properly connected. Please make sure your scanner and scanning software is properly installed."

Har prøvd flere av USB portene men med samme resultat. Hva kan dette skyldes?

Endret av Englebarn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem med scanneren. Kobler den til en USB port og da dukker den opp i nede på toolbar. Står at den er installert og klar til bruk. Men når jeg skal scanne noe i f.eks photoshop eller Photoexpress, så låser det seg bare når det kommer så langt som til selve scanningen.

Scanneren dukker opp inne på device manager og alt ser tilsynelatende ok ut. Har for ordens skyld lagt inn driverne etter at XP selv gjorde det.

I kontrollpanel under "scanners & cameras" ligger den også, men der er det problemer. Ber jeg den om å scanne, eller bare se på properties, kommer følgende feilmelding;

"The scanning software could not be found, or your scanner is not properly connected. Please make sure your scanner and scanning software is properly installed."

Har prøvd flere av USB portene men med samme resultat. Hva kan dette skyldes?

Jeg får faktisk den samme feilmeldingen (bare på Norsk) på min 1200 pluss. Funket for noen dager siden.

"Finner ikke skannerprogramvaren, eller skanneren er ikke tilkoblet. Kontroller at skanneren og skannerprogramvaren er riktig installert."

Fant du ut av problemet? Jeg har prøvd med ny driver fra Packard Bell sin webside, men det funker ikke. Samme resultat på andre USB-porter også.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemmet som dere. Jeg har prøvd å installere patcher til skanneren, og de nyeste driverene. Men den vil ikke begynne å skanne :(

Hjelp!

Da fant jeg til slutt en oppdatert driver som fungerer til denne:

ftp://ftp.mustek.com.tw/pub/driver/BearPa...10/XPDriver.EXE

Hele oppskriften har du på http://forum.packardbell.com/en/viewtopic....anner+1200+plus

Dette fungerte her!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...