Gå til innhold

Xvid/DivX -> DVD

ken8

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å prøver å gjøre om noen av snowboard filmene mine til DVD format.

Har prøvd TMPGEnc 3.0 Express.

Spørsmål 1: Finnes det noen bedre måte å gjøre dette på? Jeg vil at det skal være enklest mulig å encode en film, men kvalitet er viktig også!

Spørsmål 2: TMPGEnc 3.0 fungerer OK, men når jeg skal spille *.mpg fila etterpå i mediaplayer 10, så klikker hele spilleren. Jeg har installert PowerDVD 5, her fungerer det å spille filmene, trodde mediaplayer skulle klare å spille disse filene så lenge du hadde installert et dvd prog?

Har lest litt på videohelp.com, men er litt for mange guider til at jeg fant "den beste måten" å gjøre dette på.

Noen som har litt peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du brenne divx?(omkode) eller skal du legge inn filmene på pcen?

Vis du skal legge inn en DVD på pc er DVDX et ekstremt bra prog.

Vis du skal omkode divx til DVD så kan du bruke nero 6 - med det er at det tar mange timer. Jeg skulle omkode en film tok 6 timer.

PS på DVDX så kan du velge norsk tekt.

Så DVDX bruker ifo filen på DVD :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Å bruke Nero6 til dette gir ikke akkurat helt optimal kvalitet og Nero har også få kvalitetsinnstillinger som gjør at ikke engang den dårlige kompressoren får nok spillerom..

DVD2SVCD har gjort denne jobben utmerket for meg tidligere, da i samarbeid med CCE, men den skal kunne få himmel og hav bedre resultater enn Nero med TMPGEnc også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg vil anbefale å bruke DVD2SVCD og sette input til AVI og output til DVD. Der går det meste automatisk og den kan til og med generere dvd image for deg om du vil. Du kan vel også bruke TMPGenc compressoren, men jeg har personlig bedre erfaring med CCE.

Jeg synes ikke alt gikk automatisk. Får bare beskjed om at den mangler en codec osv... Prøver å konvertere fra avi til svcd... Har du/dere noen gode tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...