ken8 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei, sitter å prøver å gjøre om noen av snowboard filmene mine til DVD format. Har prøvd TMPGEnc 3.0 Express. Spørsmål 1: Finnes det noen bedre måte å gjøre dette på? Jeg vil at det skal være enklest mulig å encode en film, men kvalitet er viktig også! Spørsmål 2: TMPGEnc 3.0 fungerer OK, men når jeg skal spille *.mpg fila etterpå i mediaplayer 10, så klikker hele spilleren. Jeg har installert PowerDVD 5, her fungerer det å spille filmene, trodde mediaplayer skulle klare å spille disse filene så lenge du hadde installert et dvd prog? Har lest litt på videohelp.com, men er litt for mange guider til at jeg fant "den beste måten" å gjøre dette på. Noen som har litt peil? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg vil anbefale å bruke DVD2SVCD og sette input til AVI og output til DVD. Der går det meste automatisk og den kan til og med generere dvd image for deg om du vil. Du kan vel også bruke TMPGenc compressoren, men jeg har personlig bedre erfaring med CCE. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Dette er et spørsmål om codecs. Det finnes e eget forum for slike tråder under programmer. Tråden flyttes dit Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 skal du brenne divx?(omkode) eller skal du legge inn filmene på pcen? Vis du skal legge inn en DVD på pc er DVDX et ekstremt bra prog. Vis du skal omkode divx til DVD så kan du bruke nero 6 - med det er at det tar mange timer. Jeg skulle omkode en film tok 6 timer. PS på DVDX så kan du velge norsk tekt. Så DVDX bruker ifo filen på DVD Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Å bruke Nero6 til dette gir ikke akkurat helt optimal kvalitet og Nero har også få kvalitetsinnstillinger som gjør at ikke engang den dårlige kompressoren får nok spillerom.. DVD2SVCD har gjort denne jobben utmerket for meg tidligere, da i samarbeid med CCE, men den skal kunne få himmel og hav bedre resultater enn Nero med TMPGEnc også. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 vel jeg har brukt nero til å brenne 2 fast 2 furious (divX) Hadde den på pc'en og brukte DVDX til å kopier den inn på pc'en Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 vel jeg har brukt nero til å brenne 2 fast 2 furious (divX) Hadde den på pc'en og brukte DVDX til å kopier den inn på pc'en Jeg sa ikke at det ikke fungerte med Nero, jeg sa bare at det blir bedre kvalitet om man bruker en bedre MPEG-2 kompressor. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Hvor kan jeg få tak i CCE eller TMPG? Esdit: Nah, bare glem det, fant CCE trial. Endret 5. november 2004 av ehs5 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 http://www.videohelp.com/tools?tool=vso_DivXtoDVD btw: veldig bra side : http://www.videohelp.com/tools Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg vil anbefale å bruke DVD2SVCD og sette input til AVI og output til DVD. Der går det meste automatisk og den kan til og med generere dvd image for deg om du vil. Du kan vel også bruke TMPGenc compressoren, men jeg har personlig bedre erfaring med CCE. Jeg synes ikke alt gikk automatisk. Får bare beskjed om at den mangler en codec osv... Prøver å konvertere fra avi til svcd... Har du/dere noen gode tips? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skulle lage en kjapp SVCD i går, og kom over DIKO (D.I.K.O). Ser ut som et ok program... Jeg pleier å bruke TmpgEnc, men denne gangen ville jeg forsøke noe litt enklere... Du kan jo ta en titt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå