musaTim Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 okey, jeg har nettopp installert Red Hat på pc'n min og jeg vil gjerne spille cs på den. er det mulig? hvordan gjør jeg det? håper på raskt svar, takk! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) okey, jeg har nettopp installert Red Hat på pc'n min og jeg vil gjerne spille cs på den. er det mulig? hvordan gjør jeg det? håper på raskt svar, takk! Det er mulig med Cedega (tidligere WineX). Den koster litt penger men fungerer greit (du bør ha en god maskin). Ikke forvent grafikkytelse i nærheten av det du får på Windows. Vær glad for at det i det hele tatt går an å spille Windows native spill på Linux. www.transgaming.com PS: Det er ikke spesielt enkel å få Steam til å funke i Wine, men i Cedega funker det out-of-the-box. Endret 7. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
musaTim Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 må jeg betale for å spille et spill jeg har betalt for? ok, jeg har prøvd å finne Wine og Wine X. Men uten hell, så hvis det er noen som kan gi meg direkte link til nedlastning så hadde det vært greit.. takk Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 btw hvilken RH har du? RedHat Enterprise? Eller fedora? Vær oppmerksom på at RH gjør en del snacsy ting med minnet som kan få wine til å *SLITE*. funbker noe som helst i wine? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 må jeg betale for å spille et spill jeg har betalt for? ok, jeg har prøvd å finne Wine og Wine X. Men uten hell, så hvis det er noen som kan gi meg direkte link til nedlastning så hadde det vært greit.. takk nei du må betale for at noen skal gidde å skrive en "kopi" av den rotete, lukkede og dårlig dokumenterte Win32 API'en. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ok, jeg har prøvd å finne Wine og Wine X. Men uten hell, så hvis det er noen som kan gi meg direkte link til nedlastning så hadde det vært greit.. takk Hvis du søker etter 'wine' på google, vil første treffet føre deg til www.winehq.com som er hjemmesiden til nettopp Wine. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Som sagt skal du være ganske flink om du får Steam til å funke skikkelig i Wine. Ja, du må betale for Cedega, et program som gjør at du kan spille endel Windows-spill i Linux. Funker ganske bra på endel spill. Du kan se hvilke spill Cedega støtter og mye annet på www.transgaming.com. Du må betale før du kan laste ned... BTW, Point2Play er rimelig najs (program som du får med Cedega som du kan bruke til installasjon og starting av spill, enkelt). Endret 7. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg testet en gang steam i winex 3, og ble litt overrasket da det funket uten problemer. Så fyrte jeg opp en cs bare for å teste, joinet et online game, og spilte med rimelig god kvalitet, det eneste problemet var faktisk at fonten var noe ødelagt slik at biter av bokstavene manglet. PS: Jeg vil ha meg frabedt utsagn om at jeg er en cs-gamer pga dette, for det er jeg ikke. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 les på www.linux-gamers.net les om de derre howto's greiene... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 MusaTim: Les dette: http://bryanhelmkamp.com/blog/archive/2004/04/16/steamwine/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå