Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lag med 3Com OfficeConnect WLAN

Anbefalte innlegg

3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway

Jeg har to PC'er koblet til et WLAN. Først hadde jeg et problem med TCP/IP socket drops, men dette problemet ble løst med firmware oppdatering.

Problemet nå er små lags hvert ca andre minutt +/-. Disse laggene vareri ca 1-2 sekund - og merker dem kun ved online fps spilling. Jeg begynner å bli bedre i UT2004 - så det sier seg selv at dette er uakseptabelt nå (lagger utfor kanter, taper 1on1 dueller osv).

Jeg får kun lag ved kobling på WLAN, direkte kobling med kabel gir sømløs online spilling. Jeg får dem uansett om jeg har PC'en rett ved siden av og har perfekt signal. Siden det ikke er kontinuerlig lag, må vel dette ha med software å gjøre. Utenom laggen er forbindelsen og ping meget bra, og har lite og si for spillingen min at det er wlan. Kan det være instillinger på ruteren hvor den sjekker ettellerannet som gjør at wlan henger seg i ett-to sekund? Eller noe annet?

Irriterende greie dette her :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg spiller Unreal selv og har et konstant lag som begynner hvert 5minutt. og holder på i ca 3 minutter til og tilslutt bare kopler meg helt av nette. Så kommer det på igjen etter noen sekunder. men må reconnecte til servern:P er trakig. Av og til klikker miRC og msn også.

Jeg tror det er bare sånn WLAN er. har opplevd det med allerede 2 forskjellige WLAN routere, tror jeg skal begynne å benytte kabel igjen.

(Viss noen vet hvordan man løser dette problemet please si fra for jeg har ikke hørt om noen WLAN routere som er helt lag free...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...