Gå til innhold

Kjøpte meg en mac i dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At mange har fordommer mot mac'en er nok mye grunnet utdaterte eller manglende kunskaper.

Samtidig bør nok en del av oss macbrukere stikke fingeren i jorda og ta en titt inn i oss selv. Enkelte har det jo med å hylle Apple og maskinene deres slik at det for en stakkars windowsbruker ser ut som vi er dataverdenens Al Quaida eller noe sånt. Når vi så samtidig sparker til MS blir det jo sikkert vanskelig å oppfatte som noe annet enn galningers tungetale...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kjøpte meg en PowerBook G4 i dag, har brukt pc helt til nå, og må si at jeg likte mac`en

Men det er jammen meg mange motstandere av mac ute der, skjønner ikke helt hvorfor.

Mac er jo egentlig genialt mener nå jeg.... :)

Skru på talegjenkjenning (under Tale under Systemvalg), og si "Tell me a joke".

Må prøves i alle fall et par ganger før du blir lei.

MVH Audun

Lenke til kommentar
kjøpte meg en PowerBook G4 i dag, har brukt pc helt til nå, og må si at jeg likte mac`en

Men det er jammen meg mange motstandere av mac ute der, skjønner ikke helt hvorfor.

Mac er jo egentlig genialt mener nå jeg.... :)

Noen har rett og slett ubegrunna fordommer mot Mac, og det er jo like trivelig som at det finnes mange med ubegrunna fordommer mot PC (typisk med Windows).

Og noen bare ser at Mac'en ikke er verdt alt skrytet og PR'en den får. For den er et like sårbart og udugelig system som noe annet.

(Bruker Mac typisk syv timer daglig og Windows-PC typisk tre-fire timer daglig selv.)

Lenke til kommentar

Gratulerer med ditt nye innkjøp.

Jeg introduserte meg selv til Mac verden sommeren 2003 med en ny iMac. Alltid brukt Mr Gates sitt system, grunnet markedsføring og markedsføring. Men jeg sa til selgeren at jeg skulle gi meg selv 1 år til å teste ut Mac. Har siden da brukt mac med OsX privat og Xp i jobb sammenheng. Så jeg har en fot i hver leir. Dermed kan jeg uttale meg om begge system med god samvittighet.

Først må jeg si at de største motstandere mot Mac , er de som ikke har prøvd Mac og OsX og de største motstandere mot Bill Gates er de som ikke har prøvd hans løsninger.(det vil si nesten alle selgere i Apple sine butikker)

Min konklusjon er: Begge operativ system har sine fordeler og ulemper. Og det er basert på at jeg har brukt windows siden det ble sluppet og helt til i dag. Og OsX kun i halvannet år.

MEN: Etter å ha vandret rundt i Mac sin verden og OsX, så har jeg funnet min venn. Valget er Mac , grunnet brukervennlighet, stabilitet og ikke minst design(som for meg er en viktig faktor)

Og det at all hardware og software er så integrert i hverandre og fungerer akkurat som det skal.

Her slippes det ingen løsninger før det fungerer 100 %. Er bunnsolid og stabilt!

Mitt råd til alle som kritiserer Mac eller Windows, er å prøve systemet du kritiserer,over en lengre tid. Deretter kan du dømme.

Når det koker ned, så er det snakk om et personlig valg etter sine behov og ønsker.

Er man en person som omfavner teknologi eller bare bruker...?

Er pris det eneste argument når man kjøper noe nytt?

Hva vil man med det nye systemet man kjøper?

Nok engang: Gratulerer med DITT valg av nytt PERSONLIG datasystem. Håper du vil bli fornøyd fremover. Og gratulerer til alle andre som er fornøyd med sitt windows system.

Lenke til kommentar
Men hvordan er Mac til spilling? Skal kjøpe meg mac eller PC snart, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Jeg spiller endel (ikke veldig mye, men ca 30-50% av den tiden jeg er på PCen).

Som du burde vite, om du har fulgt litt med her på forumet, hører ikke "spill" og "Mac" hjemme i samme setning/tanke. Mac er først og fremst et "produktivt system", etter min mening, mens en PC er gjerne mer medie- og underholdningsrelatert i tillegg. (Lydkort, TV-kort, skjermkort, programmer.)

Spill til Mac er få. Pluss at de som er, gjerne er porter av Windows-spill... Et år eller to etterpå!

Skal du spille, er det bare å kjøpe seg en (langt billigere) PC med Windows med en gang! Det er rett og slett ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Det gjør det selvfølgelig, om du lar være å sammenlikne med noe annet enn døde plattformer. Sammenliknet med Windows eller konsollplattformene er det en vits, egentlig.

Du snakker om antallet.

Svært mange windowsbrukere ville klart seg fint med mac når det gjelder spill.

Mange som bruker windows har spill installert som også finnes for mac.

Det er langt ifra alle windowsbrukere som bryr seg om å sikre seg ett nytt spill med en gang det slippes på markedet. Det er ikke alle som har slikt hastverk som deg vet du. :whistle:

Fler og fler spill slippes nå samtidig til mac som til pc.

Om en windows bruker klarer seg fint med spill som f.eks Battlefield 1942 ser jeg ingen grunn til å ikke velge mac.

For "DIE HARD GAMERS" er nok windblows det rette alternativ. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...