mberntsen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei Har et chieftec big tower, og har tenkt å oppgradere. Lurer på om det er problematisk å få på hovedkortet? Har aldri før gjort slik selv. Har sett at jeg trenger å lodde hovedkortet på, eller er jeg på villspor? Takk på forhånd! mvh Michael Berntsen Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du trenger ikke lodde hk'et på! Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Hvis du tror man må lodde er du nok litt på feil spor ja Det er så enkelt at man skrur hovedkortet fast i ferdigmonterte hull på innsiden av kabinettet ved hjelp av skruer som følger med kabinettet. Edit: For all del ikke lag hull i hovedkortet selv, det er lagd hull i det fra før av! Endret 7. oktober 2004 av FosFat Lenke til kommentar
mberntsen Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 hehe. Flott! Så hvordan går jeg da fram, sett på hele dataen? Setter på det nye hovedkortet. Og hvordan får jeg cpu'en på? Og resten er mer eller mindre lett. Det har jeg vært borti. Har dere noen tips ang vifter og hd'er, samt ekstern styring av disse. Tenker da på av-på enheter, som jeg kan montere i brønnen i fronten av kabinettet. Har sett flere har slik løsning, og syns det virker veldig bra. Eller er jeg også her på villspor. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 i kabinettet er det hull til skruer, i disse skal det bronsefargede skjøteskruer som heter spacere. I noen kabinetter sitter noen av dem i som standard. Så du må fordele spacerne etter hvor det er skruehull på hovedkortet så skrur du fast hovedkortet i spacerne. Håper du skjønner Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan vel starte å fortelle hvilke komponenter du har (cpu, hk, grafikkort osv.). Det er relativt lik måte å sette på en cpu, men det kan variere litt fra sokkel til sokkel. Men det er ikke noe spesielt vanskelig hvis du vet hvordan du gjør det. Du kan vel lese litt her Så slipper vi å forklare en hel masse. Men du må huske at du skal ikke bruke makt når du bygger en data. Og ikke ta på pinsene under cpu'en. Det er også lurt å bruke antistatisk armbånd eller slike legehansker så du ikke ødelegger datadelene på grunn av statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
mberntsen Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 har tenkt å kjøpe meg amd 64, socket 754. usikker på hvordan hovedkort jeg ender på. planen er kort sagt HTPC meets HD-rack. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ok, vil vel være greit med nForce3 brikkesett da. Men er du ute etter en HTPC tenker jeg med en gang 'støysvak'. Lenke til kommentar
mberntsen Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 har tenkt på vannkjøling. Hvordan fungere dette? Vanskelig å montere, og få til å fungere funksjonelt? Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er litt 'grønn' på den delen av å koble sammen vannkjøling. Men med vannkjøling oppnår du temperaturer du ikke engang kommer nær med vanlig viftekjøling. Holder selv på å lese litt her i håp om å lære meg å koble vannkjøling. Du kan vel også ta en titt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå