Gå til innhold

Apacers defekthåndterings rutiner


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Apacer AudioSteno BP300 256mb spiller fra multimedia express for en liten stund siden, med en gang jeg prøvde den la jeg merke til et par små feil med den, som at spiller menyen frøs, låste seg, eller bare skrudde seg av osv..

 

Jeg antokk at dette bare var firmware feil, og oppdaterte firmwaren, dette hjalp lite, det fikset noen av problemene riktignok, men skapte enda fler. Så ble pluggen inne i spilleren løs, så jeg må legge press på hodetelefonpluggen for å få ordentlig lyd.

 

Så jeg bestemte meg for å kreve erstatning. Jeg sendte mail til multimedia express, og de sa at de ikke kunne sende varer til apacer for reperasjon\erstatning, og at jeg måtte kontakte apacer direkte. Så jeg gjorde det. Og da kom en meget lang forklaring om hvordan defekthåntering fungerte hos dem. Dette ville nok ikke bare ta en del arbeid, men også veldig lang tid, og jeg føler at når spilleren er såpass skadet, så bør ikke erstatningen være så klønete

 

Dette syntes jeg er veldig dårlig av Apacer :thumbdown:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Som følge av forbrukerkjøpsloven har du krav på at _selger_ retter produksjonsfeil som oppstår på produkt innenfor reklamasjonstiden, som ihvertfall er på 2 år.

 

Selger skal gjøre dette, ikke leverandør. Nå er mme et firma som sitter med hodene sine langt inne i r*mpa til Herr Dårlig K. Undebehandling, så de vil nok ignorere og prøve så godt de kan å slippe unna. Men det er de som skal ordne dette, og var jeg deg hadde skrevet et rimelig krast brev til mme, noe forbrukerrådet kan hjelpe deg til.

 

Si enkelt og greit at om de ikke fikser denne lille saken, så går du til rettslige skritt, noe som vil gjøre saken enda større for de.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke det er lovlig heller. Men jeg finner ikke noe i lovteksten. Jeg mener at en butikk er ansvarlig for salg ut reklamasjonstiden for tingen, og at man kun skal kunne gjøre krav ovenfor tidligere salgsledd om selger går konkurs.

 

Send en mail til forbrukerrådet med brevet som vedlegg og hør hva de sier om saken.

Lenke til kommentar

Har nå lest litt mer i forbrukerkjøpsloven, og funnet ut at det står ingenting om hva som skjer om en butikk stopper å føre et produkt. Noe som får meg til å konkludere med at det er fullstendig irrelevant!

 

Det står enkelt og greit at om en ting man har kjøpt har en mangel innenfor 2 år etter kjøp, så plikter selger å rette denne mangelen.

 

Så MME har absolutt ingenting å fare med. INGENTING.

 

Altså..om elkjøp skulle slutte å selge canon for et år, så kan ikke vi nekte å ta imot reklamasjoner og ordne med reperasjon av produkter innenfor det året. Da hadde vi fått høre det ganske høyt i media for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Alastor har helt rett, MME kan på ingen måte fraskrive seg reklamasjons ansvaret, de er pålagt av forbrukerkjøpsloven å håndtere slikt på ting de har solgt. Det var faktisk et av formålene med den "nye" kjøpsloven (forbrukerkjøpsloven) at man som forbruker ikke skal havne i en situasjon der du må forholde deg til selger, produsent og kanskje også et verksted. Loven stiller selger til ansvar for alle feil og mangler ved et varekjøp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den konkursen der har ikke noe som helst å gjøre med denne saken. Eneste som står der er at multimedia express hadde krav i et konkursboet, enten fordi konkursboet var leverandør av varer, eller fordi multimedia express solgte varer til de og fikk ikke betalt.

 

Det står ingenting om multimedia express er konkurs eller lignende. Så hva gjør den linken egentlig her?

Lenke til kommentar
Det står ingenting om multimedia express er konkurs eller lignende. Så hva gjør den linken egentlig her?

Les en gang til du.

 

Da oppdager du at bostyret i den aktuelle konkursen hadde problemer med å komme i kontakt med den aktuelle den aktuelle personen i Multimedia Express (les: han gjorde seg utilgjengelig). Da bør det ikke overraske noen at kundeservicen i dette firmaet er som den tydeligvis er.

Lenke til kommentar
Har nå lest litt mer i forbrukerkjøpsloven, og funnet ut at det står ingenting om hva som skjer om en butikk stopper å føre et produkt. Noe som får meg til å konkludere med at det er fullstendig irrelevant!

 

Det står enkelt og greit at om en ting man har kjøpt har en mangel innenfor 2 år etter kjøp, så plikter selger å rette denne mangelen.

 

Så MME har absolutt ingenting å fare med. INGENTING.

 

Altså..om elkjøp skulle slutte å selge canon for et år, så kan ikke vi nekte å ta imot reklamasjoner og ordne med reperasjon av produkter innenfor det året. Da hadde vi fått høre det ganske høyt i media for å si det sånn...

Du har helt rett.

 

Merk at Forbrukerkjøpsloven hele tiden snakker om "selgers" ansvar. Mao. har selger det hele og fulle ansvar i forhold til kjøper. Går f.eks. produsenten konk slik at selger ikke får dekket sitt tap er det selgers problem og ikke ditt.

 

En annen sak er at en selger kan anbefale deg å kontakte produsent direkte, da produsenten vil kunne håndtere det raskere/bedre enn selger. Om du velger å gjøre dette eller kreve at selger håndterer reklamasjonen er ditt frivillige valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...