bzzlink Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei er det noen som har noen erfaring, med å brenne dvd'er på en i utgangspunktet utdatert maskin ? Jeg har en maskin med en Athlon 1 Ghz prossessor 256ram (133SDRAM) som kjører win2000 som står som lagringsserver i nettverket mitt. 7200rpm disker i den. Jeg har lyst på en kjapp DVD brenner, det jeg lurer på er om prossessor/ minnehastigheten kommer til å bremse dataflyten til DVD brenneren såpass at det ikke er noe vits å kjøpe raskere enn 2x brenner (som jeg har fra før) ? glad for svar Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 siden det er en såpass rask harddisk så vil jeg tro den vil klare å brenne på 16X (dvd). brenning krever heller ikke så mye minne eller prosessor kraft. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Takker for svar. Noen som kan gi meg en second opinion, før jeg løper ut (til prisguiden) og kjøper? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Burde gå greit. PS Anbefaler BenQ DW1600 eller DW1620, samt NEC ND-3500A - men NEC er litt mer kresen på hvilke plater den vil brenne på 16x og har ikke bitsetting Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei Tror kanskje du får litt problemer med største hastighet. Har selv en athlon 1400 og ser at den sliter litt med å fylle etter i blandt på 8X. Har ikke testet 16X da jeg ikke har plater som aksepterer dette. Der er imidlertid ikke de store problemet da de fleste/alle brennere i dag har buffer underrun protection. Har testet både Nec 3500a og LiteON 851S. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Nei det gjør han ikke. Fordi det er harddisken som kan være problemet ikke cpu'en. Han har en nye disk. 1 xDVD er 1380KB/s, men de nyere diskene overfører mye mere enn en dvd brenner klare å brenne. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Min plextor 8x, klarer såvidt å få levert nok data.. Ser på bufferen at den hopper opp og ned heile tia, dermed blir brennetia fordoblet... Og da brenner jeg på 4x.... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er liten og ingen prisforskjell så det er bare å kjøpe 16x som feks nec3500. Fungerer fint. Klarer den ikke 16 så brenn på 8. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 takker for alle svar, nå blir det handel. Tror jeg komme til å gå for BenQ DW1620 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå