Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har problemer med høy fsb @ nf2.

Sink

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et Epox 8rda3+ og jeg har problemer men fsb over 210.

Jeg har kjørt på 12.5*210 og 1.8v på chipset. Men jeg greier ikke 10*210 med 1.6v på chipsettet! dette er VELDIG irriterende ettersom jeg nettopp har kjøpt meg 2x512 ocz3700 brikker.

Kan noen hjelpe meg?

CPUen er en 2000+ thorton...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører en XP2000+ Thorton på 12,5 X 210 med FSB/Minne på 1:1 så er den ekstremt godt overklokket, så da kan det like godt være CPU som stopper deg.

Men du nevner at du får den stabil med å øke Chipsett til 1,8. Dette tyder da heller på at det er hovekortet som ikke henger med over FSB 210. Minnespenninger er Vdimm som originalt ligger på 2,6 V og kan økes opp mot 2,9.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte på den klokkken på mitt gamle minne på 133 mhz...(Kom igjennom 3dmark så det er nok ikke maxklokken) Men jeg håpet jo da og komme høyere på fsb med det nye minnet (ocz 3700) da også med litt lavere mp da :p opp mot 230*11 eller 11,5.

Minnet er jo standard på 466mhz så det skal jo greie det..(Ja, jeg har prøvd 2.9v). Men får ikke boota en gang på 220*10 på std volt. Jeg kjører nå derfor 200*11 på 1.6v :)

Jeg har hørt om L12 mod er dette noe jeg burde utføre eller er det noen BIOSer som har denne innebygd til dette HKet?

edit: la til litt..

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Har ikke samme hovedkortet som deg, men har lest på diverse forum at det hjelper å ha ekstra kjøling på Mosfets og strømregulatorne på hovedkortet.

Skader jo ikke å prøve da.

Jeg har tenkt på det en stund nå, har litt lyst på disse skal feste de på HKet og skjermkortet men, er det "lim" (sånn teip) under de kjølerne? Jeg har ikke lyst til å lime de fast med termisk lim (tørr ikke i tilfelle jeg angrer :blush: , kanskje en annen gang.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...