Gå til innhold

AF-S kontra AF, 80-200 f/2.8

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på AF- og AF-S-versjonene av Nikkor 80-200 F/2.8? Og hvor stor forskjell er det mellom de ulike AF-versjonene?

Er det hovedsakelig fokushastigheten, eller er det flere viktige forskjeller?

Jeg lurer på å kjøpe noe slikt brukt, så hvor mye vil f.eks. en AF 80-200 være verdt, i forhold til AF-S-versjonene? Jeg ser bl.a. fotovideo.no selger AF-S for 6500-8500 kr godt (presse-)brukt, mens det selges AF-objektiver for 3500-6500kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte en pent brukt af 80-200 2,8 d linse til 4600. Det som skiller af og af-s så langt jeg har skjønt(og det er jo ikek sikkert det stemmer) er hastigheten på autofokus. Autokus på mitt objektiv er kansjke litt tregt i forhold til kit linsa men igjen jeg klarer og fange en måke i flukt med den så da holder den for meg.

Lenke til kommentar

Driver seriøst og vurderer dette selv, har prøvd å finne ut om det er andre forskjeller men kan ikke si jeg ha det så langt.

Har mest lyst på en 70-200VR, men det er jo temmelig dyrt foreløpig.

Ellers kan jeg fortelle at FotoVideo har solgt ut disse objektivene for en stund siden. Nettsiden er ikke oppdatert, men det skulle de visst ordne på nå etter at jeg forhørte meg litt om nettopp disse objektivene.

Lenke til kommentar

Fikk detet svaret fra Interfoto:

Af er den første med -relativt- treg motor og todelt zoom/fokus. Af-s sender mer info til kamera om blender osv, raskere motor. Af-d gir også info om fokusavstand og er raskere. For oss vanlige er ikke forskjellene all verden, men for en pressefotograf med dårlig tid gjør det forskjeller.

Det er en del brukt der ute, mye er pressebrukt og du må se det an. Ser det bra ut og ikke rasler og rakler så kan det være bra kjøp. De senere er skarpere og bedre i motlys også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...