DjNeo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg skal lage en side der jeg skal bruke former for å lagre litt forskjellig informasjon. Det hadde vert veldig fint om noen kunne komme med tips på hvordan dette kan gjøres. (Det er altså lagringen som jeg trenger hjelp til) Siden har ikke tilgang til en database server, så løsningen må være at det lagres enten i txt eller xml. På forhånd takk for alle svar. Hilsen Kenneth Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du får nok flere svar om du spør i PHP-delen av forummet. Dessuten trenger du nok også hjelpe til å hente informasjonen ut fra "databasen" også. Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Greia var at jeg ikke skulle bruke en database (mySQL etc.) for å lagre infoen. Jeg ser i ettertid at jeg kansje skulle postet denne i PHP delen ja... Endret 7. oktober 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg skjønte at du ikke ville bruke et strukturert databasespråk, som MySQL, og skrev derfor "databasen" med anførselstegn. Det er forresten en database selv om filen slutter på .txt. Så lenge du har lagret data der, vil jeg anse det som en database. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Det kommer vel an på hvordan du ser ting. En tekstfil kan sikkert sees som en "base" for det som er lagret der, men jeg tror flesteparten ser på en database som noe du gjør sql spørringer mot. En tekstfil kan du åpne og skrive/lese til uten noe programvareskall rundt. edit: leif Endret 8. oktober 2004 av phanti Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det kommer vel an på hvordan du ser ting. En tekstfik kan sikkert sees som en "base" for det som er lagret der, men jeg tror flesteparten ser på en database som noe du gjør sql spørringer mot. En tekstfil kan du åpne og skrive/lese til uten noe programvareskall rundt. En tekstfil (base) som inneholder informasjon (data), er vel en database Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå