pgdx Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Noen som har prøvd previewen til OpenOffice.org 2.0 ? Holder selv på å laste det ned. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Nei, men har hørt masse "preik" om den. RPM? Hvis det ikke er alt for mye mas kan jeg sikkert slenge den inn på fc3t2 pc'n og se hva som skjer - den lager vistnok sin egen profil samt "start-meny" entry, så OO 1.9.X og 1.1.X skal ikke være noe problem å kjøre paralellt /me håper på bedre ordbokytelse samt mindre minnebruk. Oppstartstiden kan jeg tolerere, hvis den ikke hadde måttet starte ordboka også... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ligner mere på ms office 2003 synes jeg da.. den web writer saken har de gjort mye med, men den funker ikke enda. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 webWriter? Digger "stylist" i OO... Samt at den autofullfører for deg Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Web skal håndkodes! Uansett, jeg liker ikke OpenOffice. De har gjort alt for mye for å ligne på Word, og Word stinker. Jeg tenker først og fremst på hvordan Word (og openOffice) håndterer automatisk nummerering, tabeller og stiler på avsnitt osv. Ikke noen klar og god logikk. Man roter seg fort bort i tull og blir sittende og fikle i evigheter for å få det pent. Framemaker er mye bedre slik. Synd det ikke er gratis. Men poenget er vel at OpenOffice skal være en Word-erstatter, og da skal det vel likne såpass at folk kjenner seg igjen og gjør overgangen lettere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 OO gjør mye ikke word gjør (nå snakker jeg ikke om at det tar 1½ minutt å starte stavekontrollen). F.eks. skikkelig "stylist" (f11, høyreklikk -> modify), eller completion... Word får meg i dag til å grøsse... Eller hva med en *enkel og fungerende* plassering av bilder rundt om kring på siden? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jupp, lastet ned nå. Linux installeren var en tar full av rpm'er... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Screenshot og review! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 etter middag forhåpentlig vis burken får seg FC3t3 i morgen uansett, så lenge den ikke brenner opp driter jeg i den. Det er BetaBox'en min Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 etter middag forhåpentlig vis burken får seg FC3t3 i morgen uansett, så lenge den ikke brenner opp driter jeg i den. Det er BetaBox'en min *veente*... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 etter middag forhåpentlig vis burken får seg FC3t3 i morgen uansett, så lenge den ikke brenner opp driter jeg i den. Det er BetaBox'en min ugh. Glemte at den bz'en lå på HD'n som gikk til helvete. Var vel egentlig det viktigste på den HD'n, men likevel. Laptop-hd'er er dyre. Prøver å få lastet ned på nytt på skolen i morgen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Da ja. Tok vist litt lenger tid enn ventet. I allefall: installerte på teste-pc'n (fc3t3). Avinstallerte den som fulgte med først. Den la seg i /opt under openoffice-blah.bah/ Programfilene fantes i program mappen, under navnet soffice, swriter etc. Fikk masse feilmeldinger under install ang. java (jre er ikke installert på testeboksen), men det kom da inn. Generellt sett vil jeg påstå at det var veldig "windowsprogram kompilert om og pakket for linux" -aktig, menmen. RH kommer vel til å fikse ting opp så det ser ut der. Oppstartstid: som vanlig => treig Nye funksjoner jeg så: en "bullets and nubering" greisings som spratt opp når jeg markerte noe heading tekst En "clear formating" som gjorde alt jeg merket om til default høyreklikk-stavekontroll oppstartstid fikk jeg ikke testet da jeg ikke greide å få skrudd på denne (?) screenshot: Endret 17. oktober 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Beklager OT, men kan noen fortelle meg hvilken font som er på det bildet der? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 hva mener du? Hvor? Alt er standard fedora (bortsett fra OpenOffice'n da...) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Tenkte på menyene i OpenOffice'n f.eks. ja... Det er Bitstream Vera? Standard "Fedora"? Aldri prøvd Linux, men det må vel kunne gå an å laste ned fonten til WinXP også? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ser ut som om de har gjort looken mer linuxish... Å takk for dét. Jeg er så sykt lei windows95 looken! :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå