Gå til innhold

Open Office 2.0 ventes klart mars 2005, prøvd det?

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men har hørt masse "preik" om den. RPM? Hvis det ikke er alt for mye mas kan jeg sikkert slenge den inn på fc3t2 pc'n og se hva som skjer - den lager vistnok sin egen profil samt "start-meny" entry, så OO 1.9.X og 1.1.X skal ikke være noe problem å kjøre paralellt

/me håper på bedre ordbokytelse samt mindre minnebruk. Oppstartstiden kan jeg tolerere, hvis den ikke hadde måttet starte ordboka også...

Lenke til kommentar

Web skal håndkodes! ;)

Uansett, jeg liker ikke OpenOffice. De har gjort alt for mye for å ligne på Word, og Word stinker.

Jeg tenker først og fremst på hvordan Word (og openOffice) håndterer automatisk nummerering, tabeller og stiler på avsnitt osv. Ikke noen klar og god logikk. Man roter seg fort bort i tull og blir sittende og fikle i evigheter for å få det pent.

Framemaker er mye bedre slik. Synd det ikke er gratis.

Men poenget er vel at OpenOffice skal være en Word-erstatter, og da skal det vel likne såpass at folk kjenner seg igjen og gjør overgangen lettere. :hrm:

Lenke til kommentar

OO gjør mye ikke word gjør (nå snakker jeg ikke om at det tar 1½ minutt å starte stavekontrollen). F.eks. skikkelig "stylist" (f11, høyreklikk -> modify), eller completion... Word får meg i dag til å grøsse... Eller hva med en *enkel og fungerende* plassering av bilder rundt om kring på siden?

Lenke til kommentar
etter middag forhåpentlig vis ;)

burken får seg FC3t3 i morgen uansett, så lenge den ikke brenner opp driter jeg i den. Det er BetaBox'en min ;)

ugh. Glemte at den bz'en lå på HD'n som gikk til helvete. Var vel egentlig det viktigste på den HD'n, men likevel. Laptop-hd'er er dyre.

Prøver å få lastet ned på nytt på skolen i morgen

Lenke til kommentar

Da ja. Tok vist litt lenger tid enn ventet.

I allefall: installerte på teste-pc'n (fc3t3). Avinstallerte den som fulgte med først.

Den la seg i /opt under openoffice-blah.bah/

Programfilene fantes i program mappen, under navnet soffice, swriter etc.

Fikk masse feilmeldinger under install ang. java (jre er ikke installert på testeboksen), men det kom da inn.

Generellt sett vil jeg påstå at det var veldig "windowsprogram kompilert om og pakket for linux" -aktig, menmen. RH kommer vel til å fikse ting opp så det ser ut der.

Oppstartstid: som vanlig => treig

Nye funksjoner jeg så: en "bullets and nubering" greisings som spratt opp når jeg markerte noe heading tekst

En "clear formating" som gjorde alt jeg merket om til default

høyreklikk-stavekontroll oppstartstid fikk jeg ikke testet da jeg ikke greide å få skrudd på denne (?)

screenshot:

post-27-1098039282_thumb.png

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...