Gå til innhold

Avbestilling fra PCUtstyr - noen som vet hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problemet, er første gang jeg handler hos pcutstyr, og jeg fikk og opp godkjent ordre . Problemet mitt er at jeg betalte med visa så at jeg avbestiller hjelper lite. De bruker mye lenger tid på å levere varen en først oppgitt(først 2 dager så opp til 3 uker), men det tar sikkert 3 uker før jeg får tilbake pengene hvis jeg avbestiller.

 

Jeg har som sagt heller ingen måte og avbestille på. Sendte to mail til dem, og de brukte tre dager på å svare, noe jeg syns er litt lenge, men service er vel neppe deres fremste styrke. Skal huske det neste gang jeg skal velge nettbutikk. Da blir det enten

netshop eller komplett. Også itbutikken er fæle til å utsette levering på produktene mine.

 

Men prøv å sende en mail å be om at de skal slette ordren, så får du se hvordan det går. Har lest om blandede opplevelser hos denne butikken.

Lenke til kommentar
Har samme problemet, er første gang jeg handler hos pcutstyr, og jeg fikk og opp godkjent ordre . Problemet mitt er at jeg betalte med visa så at jeg avbestiller hjelper lite. De bruker mye lenger tid på å levere varen en først oppgitt(først 2 dager så opp til 3 uker), men det tar sikkert 3 uker før jeg får tilbake pengene hvis jeg avbestiller.

 

Jeg har som sagt heller ingen måte og avbestille på. Sendte to mail til dem, og de brukte tre dager på å svare, noe jeg syns er litt lenge, men service er vel neppe deres fremste styrke. Skal huske det neste gang jeg skal velge nettbutikk. Da blir det enten

netshop eller komplett. Også itbutikken er fæle til å utsette levering på produktene mine.

 

Men prøv å sende en mail å be om at de skal slette ordren, så får du se hvordan det går. Har lest om blandede opplevelser hos denne butikken.

Hvis du har bestilt og betalt med visa, og du vil avbestille så får du pengene tilbake i løpet av 7 dager. Det er ikke pcutstyr som styrer det med pengene hvis det er betalt med visa.

Tok 3 dager hos meg. Så 3 uker er nok feil.

Lenke til kommentar

John P.

 

Jeg ville "selvsagt" ikke spurt hvordan man avbestiller, uten først å ha tråla websidene til PCutstyr opp og ned og frem og tilbake. Uansett hvor mye jeg finner min ordre og prøver å fjerne deler av den eller hele, så finner jeg ikke noe sted hvor jeg kan gjøre dette.

 

På siden som du refererer til står det at dersom man ikke får logget inn, er man nødt å sende en mail til de - men jeg har ikke noe problem med å logge inn. Problemet er (var) å finne ut hvordan jeg skulle fjerne hele ordren.

 

Jeg ble også forespeilet 3 dager ved bestilling, men nå står det 3 uker - det er uakseptabelt. Jeg har allerede ventet 1 uke. Nå har de fått mail, så får vi se hvordan det går. Jeg forventer svar på denne fredagen.

 

_

johanf - den rastløse typen

Lenke til kommentar
John P.

 

Jeg ville "selvsagt" ikke spurt hvordan man avbestiller, uten først å ha tråla websidene til PCutstyr opp og ned og frem og tilbake. Uansett hvor mye jeg finner min ordre og prøver å fjerne deler av den eller hele, så finner jeg ikke noe sted hvor jeg kan gjøre dette.

Vel, du nevnte ikke det i posten din, så når jeg forholdsvis fort fant avbestillings siden deres, postet jeg en link.

 

Jeg har ingen gode erfaringer med PCutstyr, så det var bare et forsøk på å være hjelpsom. Personlig kommer jeg ikke til å bestille mer derfra; en gang var nok.

 

Selvom man vel også der kan være heldig og få god kundeservice.

Lenke til kommentar

Ok "mrbluejack", det er godt å høre, men det var ikke uten grunn jeg sa at det kunne ta lang tid.

Har lest ett sted om en som ventet flere uker på å få pengene tilbake, men det er kanskje ett engangstilfelle.

Men det varierer sikkert endel.

 

Nevner også at jeg heller ikke har mulighet til å avbestille varen etter at jeg har logget inn. Så jeg har samme problem som trådstarter..

Jeg vil ha LCD skjermen min :cry: Men jeg får bruke crt frem til da, så blir det min siste handel fra den kanten. Har heller ikke mottatt noen mail angående bestillingen min.

Mottok svar på klagen min, hvor de opplyste at varen ikke var inne, de visste ikke når den kom inn, og beklaget selvsagt. :yes: Ja, men da er jo alt i orden :no:

Endret av tors81
Lenke til kommentar
..., men det tar sikkert 3 uker før jeg får tilbake pengene hvis jeg avbestiller.

Ja, det tar sikkert minst 3 uker siden det er PC-utstyr vi snakker om.

 

For noen år siden avbestillte jeg en minnebrikke fra en nettbutikk i USA. Beløpet var da belastet VISA-kortet mitt. Men det var ikke noe problem. I en hyggelig mail fikk jeg melding om at pengene ville bli ført tilbake innen 24 timer. Det gikk et par dager før jeg sjekket om pengene var kommet, og det var de.

 

Så det er ikke noe problem når man har med samvittighetsfulle selgere å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har sendt avbestilling så jeg tror jeg har alt på det gode.

Planen var å heller kjøpe samme skjermen fra itbutikken fordi jeg allerede har en bestilling inne her, prisen var rimeligere og de hadde den inne.

Men idag økte de prisene. Jeg så også at de hadde en 710N inne på tilbud tidligere idag, men nå er den vekk, og som sagt har de økt prisene.

Jeg får visstnok vente med skjermen da, den kommer nok på tilbud et sted :yes:

 

 

Meget mulig at jeg heller går E-yama 17JNE1-s, siden den er litt billigere.

Endret av tors81
Lenke til kommentar

John P.

 

Jeg setter selvsagt pris på hjelpen jeg får, men hos meg er det generellt en regel som sier at man skal "google"/lete litt før man spør. Jeg vet jeg noen ganger blir veldig utålodig og spør først, men det er heldigvis ikke hver dag.

 

Jeg håper jeg får bekreftelse på min avbestilling, så jeg kan gå igang med bestillingen fra en annen webshop.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Ja du har nok rett i at jeg bør velge vekk itbutikken. Det var pga retur og service fra itbutikken at jeg heller valgte å kjøpe på pcutstyr.

Nå var det bare itbutikken som hadde xp-m 2400+ så jeg får satse på at den fungere.

Har og bestillt en Logitech Internet N. SE og mx 510 , men de har utsatt levering av disse flere ganger.

 

Så jeg tror nok heller jeg bestiller e-yama fra netshop, så har jeg iallefall service på det gode.

 

Johanf : jeg avbestillte skjermen via avbestillingsmailen deres, og fikk bekreftet at den var avbestillt idag, dvs etter 1 dag. Det var iallefall en postiv opplevelse.

Lenke til kommentar
John P.

 

Jeg setter selvsagt pris på hjelpen jeg får, men hos meg er det generellt en regel som sier at man skal "google"/lete litt før man spør. Jeg vet jeg noen ganger blir veldig utålodig og spør først, men det er heldigvis ikke hver dag.

 

Jeg håper jeg får bekreftelse på min avbestilling, så jeg kan gå igang med bestillingen fra en annen webshop.

 

_

johanf

For å avbestille sender du dem bare en mail med ordrenummer, om at du vil avbestille. Er ikke verre ;)

 

Har avbestilt et par ganger fra PCutstyr. De gir ingen bekreftelse på avbestillingen, det må du logge på webshoppen og finne ut av selv :p Er bare å gå på "ordre og sporing" (eller hva det nå heter).

 

Min erfaring er at de er ganske kjappe med å avbestille, men slappe som ikke gidder å gi bekreftelse :\

Lenke til kommentar

Jeg mottok bekreftelse på mail at skjermen min var avbestillt, men det var kanskje fordi jeg ba om å få det.

 

Er helt enig i at avbestillingen gikk raskt, 1 dag er ikke å klage på, men de kan helt klart forbedre på andre steder.

Det står jo på sidene deres at man skal motta bekreftelse på ordre, så da syns jeg ikke det er vei utenfor.

 

Selv har jeg ikke fått bestillt ennå, men jeg har så godt som bestemt meg for e-yama skjermen på tilbud hos netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...