Callinicos Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg begynner å bli dritt lei av M$ software som sperrer filer på min egen PC. Har lyst til å bytte til Linux, men har ikke så mye peiling. Hvilken distribusjon bør jeg satse på? Trenger en versjon som kan spille av drm-sperrede videoer som ikke funker i Windows. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 hva er drm-sperrede videoer? Hvilken distro har blir spurt om flere ganger i uken, se etter andre tråder. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Her er en oversikt over vanlige distribusjoner. Velg den du tror passer deg. Linux kan neppe spille DRM-filene dine hvis ikke engang DRM-bastionen Windows kan det. DRM (Digital Restrictions Management) er ikke bra, og du bør ikke handle slike ting. Endret 7. oktober 2004 av slime mold Lenke til kommentar
Callinicos Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Poenget er jo at jeg ikke får sett dem med Windows. Betaler selvsagt ikke for sånt. Men jeg trodde at disse filene skulle spille i Linux uansett siden Linux ikke støtter drm. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Tror ikke det er sånn at Linux "hopper over" drm delen av filen og så begynner å spille den av... Sp+ Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er jo bare å prøve med knoppix f.eks. Jeg har aldri vært borti DRM filmer før, så jeg aner ikke hvordan det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå