Hydrolift Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Bruker dere core cell til å klokke ? Endret 7. oktober 2004 av Hydrolift Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Det jeg reagerer på når jeg skal klokke, er at AGP/PCI frekvensen øker når jeg øker FSB og at det ikke er noen AGP lock. Hvis dere leser disse testene av kortet Review of MSI 875P Neo-FIS2R MSI 875P Neo-FIS2R 875P "As always we see the handy AGP/PCI lock present in 875P Neo-FIS2R BIOS; in fact, it's adjustable up to a massive 151.01MHz/75.50MHz. This is yet another oveclocker-friendly feature that can be found in the Frequency/Voltage Control section of the 875P Neo-FIS2R BIOS." Vil det da si at jeg ikke skal bry meg om hva agp/pci lock skal stå på. Det går ikke an å stille den ned når jeg klokker fsb opp. Endret 7. oktober 2004 av Hydrolift Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 sett AGP til 68. da aktiverer du locken ; Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ville nok prøvd meg frem med et par fsb opp og for å se hva som skjer. Stå klar til å røsske ut strøm kabelen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 sett AGP til 68. da aktiverer du locken ; Riktig, det hender at 66/67Mhz ikke kicker inn AGP-locken riktig når man øker HTT, så sett den på 68MHz for sikkerhetsskyld. Før, da jeg hadde AGP på 66/67 og klokket HTT, hendte det at Windows bootet opp fullt av artifacts, så da ble jeg anbefalt å sette AGP til 68, og har aldri hatt problemet igjen! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jaha... hva var det for noen roll-eyes? jeg hadde rett! forbanna taper Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hvorfor nevner folk HTT? Trodde det var forbeholdt A64.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hvorfor nevner folk HTT? Trodde det var forbeholdt A64.. ja, sorry det er det. Det var bare jeg som så MSI Neo-FIS et eller annet og tenkte automatisk Socket 754/Athlon 64. Men det var Intel, så bare glem HTT. Men problemet/løsningen er den samme da, AGP = 68Mhz. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/...o/bios-freq.jpg Tøff skjermdump Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jaha... hva var det for noen roll-eyes? jeg hadde rett! forbanna taper Hva hadde du rett i? Har du dette kortet? Såvdit meg bekjent (som har kortet) må du huske på å stille AGP/PCI ned når du justerer FSB. Det er det som er lock..dvs. manuell sådan... "Default" stiller den opp AGP/PCI-frekvens i takt med FSB-"klokking".. som selvsagt ikke er særlig lurt/bra. Core Cell gjør det samme, men her kan man også konfigurere. Har brukt både Core Cell (som er grei nok) og Bios.. Bios er "best" i den forstand at men har mer kontroll over klokking. Kjører selv til vanlig med 250FSB på mitt 875p-Neos kort.. og asynkront 5:4 - FSB:RAM (da jeg kun har DDR400). Dette kortet er etter min ringe meget bra.. Klokker du for mye.. resetter kortet seg selv (men det er det andre kort som gjør også). Endret 8. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Økte fsb til 210. AGP/PCI på 68 / 34 Var ikke snakk om en gang, restartet seg selv etter at windows logo kom opp. Endret 8. oktober 2004 av Hydrolift Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hva var det for noen roll-eyes? jeg hadde rett! forbanna taper Advarsel utdelt. Hold dere til emnet som diskuteres, og hold slike usakeligheter for dere selv. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Økte fsb til 210. AGP/PCI på 68 / 34 Var ikke snakk om en gang, restartet seg selv etter at windows logo kom opp. hva for psu/ram har du ? Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 hva for psu/ram har du ? P4 2.6Ghz 800FSB MSI Neo Fis2R i875p GeiL 2x256MB PC4000 Hercules 9800Pro 128MB Western Digital Raptor 36GB S-ATA Seagate 120GB S-ATA Antec TrueBlue 480W Zalman CNPS7000-ALCU Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hvor mye volt gir du til ram og cpu? Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) hvor mye volt gir du til ram og cpu? standard til CPU 2.8 til rammen AGP/PCI rører seg ikke hvis jeg setter det/de på 67 / 33.5 Da kan jeg klokke FSB så mye jeg vil. Men øker jeg den til f.eks 210 booter ikke pcn engang. Møkka pc spotted! Endret 8. oktober 2004 av Hydrolift Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 har du prøvd å øke volt på CPU litt? Du kan ikke bare gi opp hele klokkinga og kalle maskinen møkkamaskin hvis du ikke vet hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Har som sagt ovenfor omtrent samme oppsett mht. CPU (2.6NW 800FSB). Ikke så bra minne... kun Twinmos Dual-kit - 2x256MB DDR400 (trådstarter har DDR500 etter det jeg forstår). Med dette klokker jeg *helt greit* til 250.. kan sikkert gå mye lenger, men RAM'en stopper der.. Jeg sleit *litt* med Bios helt i begynnelsen.. må passe litt på å sette "performance" til "Slow" inntil man har fått klokket opp.. Da skal det gå å sette til "Fast" eller "Ultra". Det kan høres ut som om det er lurt å prøve ut med CoreCell dersom man ikke klarer å bruke Bios... Prøvde det selv først og CoreCell fant max FSB omtrent lik det jeg fant ut manuelt etterpå.. (overklokket CPU *og* RAM). Kan jo hende at trådstarter har ett kort som er litt vanskelig.. men da bør man jo sjekke ut om man har siste Bios.. Det sørget jeg for iallefall... Endret 8. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har flashet bios, og prøvd å øke volt/spenning etc. Vil si at systemet er lite samarbeidsvillig. Når jeg brukte core cell, stod det at jeg kjørte 3ghz feks, men i bios stod det 2.6 og 200FSB. Jeg sjekket i 3DMark og i cpu z, der stod det også 3ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå