eberland Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Etter å ha slått på blåskjermfunksjonen i windows får jeg med ugjevne mellomrom(somoftest i forbindelse med av/påinstallering av programmer og windowsoppdateringer) en feilmelding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A Noen som har noen forslag til hvor jeg skal begynne å lete etter feil? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 1. A damaged Virtual Memory Manager Page file. 2. A faulty RAM (memory) module. 3. A RAM module that is NOT compatible with the computers chip set. http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6000/rh6045.htm Lenke til kommentar
eberland Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 oki... Slått av sideveklsingsfil... får håpe dette gjør susen... Klarte omsider også kvitte meg emd SP2 .... Maskinen krasjet under installasjonen :-( og avinstallasjon..... Spørsmålet nå er jo om dette er en løsning på problemet, eller om RAM brikkene mine er dårlige. Har ikke kjørt memtest enda, mend et må vel til. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 har du prøvd å bytte ut ram'en og skjekket om du får bluescreens eller ikke Lenke til kommentar
eberland Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 har du prøvd å bytte ut ram'en og skjekket om du får bluescreens eller ikke nei... men det får bli neste steg... Det jeg har gjort hittil: Kjørt 60min stabilitetstest med RightMark Memory Analyzer (tips fra dinside.no), dette gikk helt fint. Slått av sideveklsingsfil. -> men fikk den samme feilmeldingen under en virusscan Lenke til kommentar
eberland Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Memtest86 viser 0 feil etter 3 timers testing. Har begge minnebrikkene i. Når jeg starter Windows virker ikke Exploer. Må kjøre ctrl+alt+del og starte den derfra... Virker plutselig. Endret 10. oktober 2004 av eberland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå