Zeph Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Eg har tilgang til internett i 45 minutter, så eg håper noken svarer om dei har opplevd liknande. - Eg har nettopp fått NGT Bravo. - Montør har klargjort sidan eg ikkje har fasttelefon. Problemet: Når eg startet modemet første gang lyste ikkje DSL Sync. Ryngde NGT, og eg kunne få Bravida over om 3 dager. Seinare på dagen begynte DSL Sync å lyse, og DSL Traffic blinka. Eg prøvde forbindelsen, MSN prøvde å logge seg på, Zone Alarm viste aktivitet både inn og ut, men eg kom ingen vei, ikkje til http:\\aktivering.nextgentel.no heller. Maskina går på XP og har hatt breidband i fleire år. Modemet\ruteren er av typen Netopia 3351 (elns). 1: Eg slår på ruteren 2: Etter fleire timar begynner DSL Sync å lyse 3: Eg resetter ruteren 4: Etter fleire timar begynner DSL Sync å lyse igjen. Og sånn går det... Eg skal ryngje NGT i dag, men tenkte at noken her kanskje har sett problemet før og visste om problemet låg hos meg eller NGT. Endret 7. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kis! Første først: http://aktivering.nextgentel.no ikke http:\\aktivering.nextgentel.no Telnet deg inn på ruteren (10.0.01 sansynligvis) og sjekk hva slags linje du har under quick view. Ruteren din må aktiveres gjennom aktiveringssiden til NGT før bruk. Mulig linja er ustabil, men jeg tviler på at det er utstyret det er i veien med... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Ja, meinte //, og det er slik eg har prøvd, men korleis kan eg aktivere den utan å komme inn på aktiveringssida? Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ja, meinte //, og det er slik eg har prøvd, men korleis kan eg aktivere den utan å komme inn på aktiveringssida? du må ringe kundeservice evt sende dem en e-post, anbefaler at du ringer selv om du sansynligvis må vente i 2omin ca på svar. hadde selv problem med å aktivere linja så endte med at jeg ringte kundeservice, når jeg endelig fikk svar så fikset dem det på 8min ca :+ det andre har jeg aldri vært borti så kan jeg ikke gi deg noe svar på, med unntak av at du burde kanskje få sjekket tlf linja di, montøren vet hva jeg mener /daC! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Ja, eg skal ryngje så snart eg kjem heim frå jobb. Ville berre lufte det litt her først. Endret 7. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Du kan også resette ruteren din hvis det er en reset knapp (typisk trykk-med-penn knapp) på den... Kan jo være du har fått en som er brukt og dermed litt feil konfigurert. EDIT: God damn typo! Endret 7. oktober 2004 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Eg har resatt den, slått av og på brytaren, og dratt inn og ut kontakten fleire ganger, men det hjalp ikkje. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Slap me silly and call me Susan! Da er du nok nødt til å ta en telefon... Jeg har slitt de siste dagene med at NGT har interne rutingproblemer, men jeg kan ikke se for meg at dette skal ta deg helt av nett... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Selve aktiveringen er jo ikke et emne siden han ikke får lys på dsl sync. Enten er modemet ustabilt, ellers så er det linjen. Vent og hør hva NGT har å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå