Gå til innhold

Kazaa er sperret på skolen

Nimda

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste. Har lest at kanskje porten som kazaa bruker (tror det er 1214) kan være sperret på skolen. Da jeg ikke kan åpne denne porten lurte jeg på om noen visste om det var mulig å bytte porten(e) som kazaa bruker, og evt. hvordan dette gjøres? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor dum i huet er man vis man klarer å rote seg oppi virus i Kazaa da?, er lett å undersøke litt før du dobbeltklikker på en fil. For eksempel la den søke en stund så du kan trykke på pluss tegnet og se om noen brukere har skrevet noe negativt om fila.

Lenke til kommentar
Hvor dum i huet er man vis man klarer å rote seg oppi virus i Kazaa da?, er lett å undersøke litt før du dobbeltklikker på en fil. For eksempel la den søke en stund så du kan trykke på pluss tegnet og se om noen brukere har skrevet noe negativt om fila.

Tåpelig, tror du alle kommenterer filer som har virus?

Man trenger ikke å være dum i huet for å klare det :roll:

Lenke til kommentar

Jeg sier bare (dette vil nok provosere) hvor dum i hodet går det an å bli som i det hele tatt bruker Kazaa eller noen av de andre Virus/spyware/adware sprederne.

Hadde jeg vært IT ansvarlig på en skole hadde jeg stengt ute hver eneste elev som i det hele tatt nevnte kazaa fra datarommet. Hadde en elev blitt tatt med å installere kazaa mer enn en gang skulle han fått betalt timepris a kr 600 for arbeidet jeg ville fått med å fjerne dritten og annet skitt som automatisk følger med... Kazaa er hærverk på et datasystem på lik linje med å ødelegge noe fysisk.

Lenke til kommentar

går du på skole så sperrer skoleetaten kazaa, men lar du kazaa kjøre litt så søker den etter porter og bruker etter en stund port 80 som er for weblesere. Dete gjør den meget vanskelig å stoppe hvis du ikke har ett program som kan identifisere kazaa på pakkene og stoppe dem.

Lenke til kommentar

Hei takker for svar selv om noen av de ikke hjalp meg så mye :p Vet ikke om retningslinjene på skolen, men kazaa og andre p2p programmer fungerte for ca 1.5 måned siden. Jeg tror ikke de har sperret akkurat kazaa noe mer enn andre programmer som prøver å få tilgang til internett. Regner ikke med at dette er noe "fyfy" da vi ikke har fått noen nye beskjeder om dette.

Lenke til kommentar

hva i huleste har kazaa på en skole å gjøre? skole+kazaa=kjempe mye stress for admin. jeg sier det bare. vet at folk har prøvd å lagt inn kazaa på skolen min også, men de får jo selvføglelig ikke til å bruke den. selv de med den villeste fantasi klarer å regne seg fram til at når skolene stenger msn så er jo selvføglelig kazaa stengt i tillegg.

åja, som en annen sa. hvor sjukk i hode er den som legger inn Kazaa eller liggnende på en skole. faller ikke i god jord på skolene iallefall. finn på noe anna på skolen folkens. f. eks lære litt kanskje.

Lenke til kommentar

Vel, nå er det vel sånn at man får dritt på pc'en bare ved å installere Kazaa, så veldig dum i hodet trenger man ikke være.

Lenke til kommentar

Hehe, "oida, dette var virus, jeg fortsetter å dele den på kasa, men setter opp en advarsel på kommentaren"

Tror nok heller at du burde sjekke filnavn. For min del laster jeg ikke ned programvare ol via denslags.

Ellers så skjønner jeg godt at de har sperret kazaa på skolen din, om det er din egen laptop som du har på et trådløst nett, så er det ikke noe annet problem enn at du tar opp mye av båndbredden. Kjøre kazaa på skolens pcer derimot er bare teit spør du meg.

Lenke til kommentar

uannsett om du har egen laptopp eller ikke med trådløst nettverk og prøver å logge på kazaa på skolen så kommer du ikke igjennom, hvis de da har sperra Kazaa så klart. ser ikke helt vitsen i å ha kazaa i det hele tatt jeg. bare driten allikevel. nei folkens, å legge inn Kazaa på skolen må det søren i meg holde dere for god til. dere vil få kjempe problemer hvis noen oppdager dere. som en annen sa, hvis det oppdages å admin er den rette personen så kan det hende at de tar pc`ene. å tenk, hvis f. eks (en gang i fremtiden) at RIAA saksøker folk i Norge også. tenk om noen har lagt inn kazaa på skolen og lasta ned ting da. jett hvem som får søksmål mot seg da. Ip`en avslører det meste.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Fildeling og andre ting kan dere gjøre hjemme, PC-ene på skolen er for skolearbeid.

Men det er nå ganske så artig å koble til laptop å få 8mbps linje nesten for seg selv. Begrensninger av hva vi har lov til å gjøre gjelder bare skolepcene og kontoene der, så for oss med laptop er det fritt frem.

De ber jo om det når bare html er stanset. Dc++ går så det fyker.

Men jeg må si meg enig i at Kazaa ikke har noe å gjøre på en skolepc. Kazaa fungerer som en pckiller, og hører vel egentlig ikke hjemme på noen pc i det hele tatt.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...