Pangaea Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har satt opp server lokalt med Appserv's pakke med Apache, MySQL og PHP. Men har et merkelig problem. Jeg laget en bruker i user-tabellen med passord og alle rettigheter. Satte så inn brukernavn og passord i config-fila. Da får jeg #1045 Access denied for user, using password(yes). Sletter jeg passordet i config-fila får jeg logget meg inn av en merkelig grunn. Hvorfor? Burde absolutt ha passord for å komme seg inn så dette vil jeg fikse, noen som kan hjelpe meg? Har søkt på google, og funnet noen med problemet, men ingen svar som hjelper... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Virker som du har problem med host settingen, ved mindre du har skrevet feil passord eller brukernavn. Endre host til "localhost". Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har localhost allerede. Jeg har prøvd å sette passordet i user-tabellen i mysql med md5 og sha1, men det gikk heller ikke, så tilbake til vanlig tekst nå. Det som er rart er at jeg får logget meg inn uten passordet jeg har satt både i config og mysql, men ikke med passordet. Passordet er riktig, et veldig lett et. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Passordet skal krypteres med mysql sin password()-funksjon, ikke md5 eller sha1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå