Gå til innhold

Doom3 X800 pro ny 8.07 driver rå ytelse

magnusr

Anbefalte innlegg

Den nye drivern fra ati 8.07 ser ut til å være rå på mitt BBA ATI x800 pro kort:

Doom3 V1.1 1024x768 HQ: 77,5 fps

3DMark 2005: 4549 3dmarks

Dette med orginal hastighet 472/445 uten noen modding (12 pipes). Ny driver innstalasjon hvor ingenting var rørt av innstillinger.

Testa å skru opp hastighet på kortet til 500/472:

Doom3 V1.1 1024x768 HQ: 79,9 fps

3DMark 2005: 4804 3dmarks

Ble pen økning i 3dmark05. Menne ikke mye i Doom3.

Hørte noe om at en får mer hvis en skrur av Wait for Vertical sync? Stemmer det? Kanskje jeg skal prøve det? Menne hørte også at dette ga ræva grafikk stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt så innebærer det at man får "tearing" når man skrur av VSync (spesielt i OpenGL, tror jeg). Tearing vil si at man ser at skjermen til tider blir todelt: deler av skjermen blir oppdatert raskere enn resten av skjermen, så man ser to forskjellige frames samtidig. Det blir veldig synlig når man snur seg raskt i spillet, for da blir det stor forskjell mellom de to halvdelene.

Men stort sett så går det greit, og merkes ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Jeg spilte ikke. Kjørte timedemo1 i 1024x768 high quality. Må kjøre den 2 ganger. Ta resultat på 2 gang. Første gang blir det endel lesing fra disk. Da fikk jeg 60 et eller annet. Andre gang når alt ligger i minnet fikk jeg 77,5fps.

I doom3. Trykk ctrl+atl+| (er vel pipe det tegnet heter). Skriv så timedemo demo1. Når den er ferdig gjør du det samme en gang til. Ta det restultatet.

Lenke til kommentar

8.07 blir catalyst 4.10 om noen dager.

Info

http://www.theinquirer.net/?article=18763

Last ned her:

http://www.ati.com/support/infobase/4649.html

Apart from fixing some bugs with Star Wars: Knights of the Old Republic which occurred in Catalyst 4.9, it fixed the memory allocation problem for all of its 256MB cards.

Har hatt et minne problem hele tiden på våre 256mb kort. Så nå er det intressangt å teste siden buggen er borte. Dette speeder opp ting. I stedenfor x800 pro som vi betalte for fikk vi plutselig X800 pro steroids version. Jeg som angra i begynnelsen på at jeg ikke kjøpte 6800 gt. Slutt på det nå. Kortet har blitt rå raskt. Har vel henta inn det store forspranget 6800 hadde i doom3 også nå.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Stigfjell mener kanskje 4.9x eller 5.0 ?! :) 4.10 er gamle.. Men dette var ypperlig for oss med x800 da. Men nå er det Halflife2 som gjelder. snart iallefall.

wHoooohoooo

4.10 har ikke kommet ut enda.

ok.. så er det kanskje 4.10 de blir heten.. men men. Ser lyst ut for oss med ATI fremover da. Ikke det at jeg har noe imot nvidia sine chips.. bra de også. Men har ikke fulgt med på driver/ytelsen dems på en stund.

Lenke til kommentar
Kjørte 3DMark05 i går på hovedmaskinen min (sjekk profil for spec's), og jeg fikk ca 3750 poeng.

Med 4.9 drivern fikk jeg vel ca 3800-3900. Husker ikke nøyaktig. LA inn 8.07 driver. Bam høy ytelses økning.

Da vil jeg også se en markant forbedring, med andre ord. Du scorer vel høyere enn meg fordi du har et Athlon64-basert system, men jeg kjører P4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...