runarvi Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei! Er ny på forumet og ingen overklokkingsguru, men jeg ser det finnes mye kompetanse her. Jeg har en Compaq presario (dessverre) med en P4 Willamette 2000/400/S478 Maskinen er grei nok til normalt bruk, men jeg får stadige programheng (oftest i applikasjonen) når jeg har belastet prosessoren opp mot 100% over noen minutter. Tyngre spill og konvertring av AVI til MPEG i Pinnacle studio er typiske problemer. Har gjort skikkel reint, så jeg tror ikke støv er problemet. Vanlig bruk av office, explorer etc er aldri noe problem. Har en sterk følelse av at jeg har et temperatur problem i processor. Typisk feilmelding når applikasjonen crasjer er: Hendelseskilde: Application Error Hendelseskategori: Ingen Hendelses-ID: 1000 Feilende program studio.exe, versjon 9.0.0.158, feilende modul mpegencoderlib.dll, versjon 3.0.0.53, feiladresse 0x0001a684. mvh runarvi Lenke til kommentar
runarvi Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Etter å ha kikket nærmere på prosessor og original kjøleribbe m vifte, så det ut til at det nesten var total mangel på kjølepasta mellom lokket på willametten og kjøleflensen... Jeg dro på byen og kjøpte varmeledningspasta...og vips. Nå funker faktisk maskinen min..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå