reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei! Da jeg voknet i dag morges, var det kommet en lyd fra maskinen min som ikke var der før. Jeg har stoppet alle vifter og koblet ut harddisken, og funnet ut at det ikke er noen av de som er støykildene. Jeg hører støyen best når jeg har øret nært PSU, og nesten ikke når jeg har øret nært skjermkortet. Virker helt klart som om det er noe med PSU. Jeg har prøvd å stoppe vifta i PSU, men lyden er fortsatt der. Jeg har en Macron 400W PSU med temperaturstyrte vifter. Er den ødelagt? Trenger jeg ny? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hvis d er en høyfrekvent pipelyd så er d sikkert lekkasje på en cap i strømforsyninga. Du kan jo fortsatt bruke den, men ikke hvis pc`n begynner å reboote/klikke etc. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 viss du gidder, kan du legge ut ett lydopptak? ellers tror jeg mye av det friskies sier stemmer ganske bra........ Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 http://home.no.net/reeeeg/images/ulyd.mp3 Den lyden du hører utenom all susinga er den jeg mener. Tror nok jeg går til innkjøp av ny strømforsyning, for jeg er veldig kresen på støy. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Når vi er inne på ny strømforsyning, hvilken bør jeg velge? denne? denne? denne? Bare kom med flere forslag! Strømforsyningen skal være stille, ha sleevede kabler og koste 400-500 kr. Er det mer enn godt nok med 300W til denne maskinen?: AOpen AK79D hovedkort AMD Athlon XP2500+@3000+ Geil 512MB PC3200 (blir kansje en til etterhvert) Western Digital 80GB 7200rpm 80mb cache (bli kanskje byttet ut med Samsung 120GB etterhvert) Overklokket Sapphire Radeon 9600XT Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ta F/S 350w den er varmt anbefalt av de fleste her (ink me) og den er stillegående Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Ta F/S 350w den er varmt anbefalt av de fleste her (ink me) og den er stillegående Bildene på Komplett.no og på PCutstyr.no er jo av en strømforsyning i sølv. JEg vil ha den svarte med sleevede kabler. Er det bare et annet bilde? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Den er neppe stålfarget siden det er special edition Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Den er neppe stålfarget siden det er special edition Flere som vet? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Forresten, må jeg ta ut hardware fra maskinen for å bytte strømforsyning? Har Q-Tec L-MD kabinett med vindu osv. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er veksel strøm in til poweret ikke sant. Det kan være noe som er litt løst kanskje eller noe metall som ligger intil noe annet metall. Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er veksel strøm in til poweret ikke sant. Det kan være noe som er litt løst kanskje eller noe metall som ligger intil noe annet metall. Eller er jeg helt på jordet nå? Jeg har ingen aning om hva som er galt, så det kan hende dette er riktig. Noen måte å sjekke dette på? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Skru det helt ut og sjekk ver eneste del, kjenn på delene for og sjekke om de er løse. Eller så er sikkert det lureste bare og sende tilbake for reprasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå