tom waits for alice Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Så har vi bestemt oss her og har to skjermkort på vei: Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDR2 Ville bare takke for alle gode råd her. (Nei, har egentlig ikke postet om det, men har lest andres tråder så øya er blitt firkanta.) Har forstått at dette er et "hybrid" kort, 16 pipelines men standard minne og klokke. Ordrebekreftelsen sier DDR2, websidene bare DDR, ikke at jeg vet forskjellen... Skal bli spennende å se hvordan de yter! Maskinene de skal settes i er ikke av de aller nyeste, men bør fungere greit. Ikke til meg selv dette, jeg venter til litt nærmere lansering av Elder Scrolls IV, da skal jeg kjøpe helt ny PC, håper jeg. Geir Lenke til kommentar
TH14 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 fikk mitt kort idag og det gjør 408/815 med den automatiske overklokkinga via coolbits. skal bruke vannkjøling og tune det manuelt og regner med å få 20-30 mhz ekstra på gpu ihvertfall, minnet er vel ikke så mye mer å hente kansje. men alt i alt er jeg fornøyd Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 det er DDR1 Takk. De kommer kanskje imorgen, så får vi se. Ingen umiddelbare planer om klokking her. Hvilket er grunnen til at vi la på noen ekstra kroner til det kortet. Vi tenkte egentlig på 9800 Pro eller 6800LE, etter at et gammelt 4600 tok kvelden. Men vi valgte å satse noen kroner ekstra for å få et kort (det vil si 2) som "varer" litt lenger. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Ok. Kortene er i hus, og i maskinene. Installasjonen var smertefri, bortsett fra at den ene maskinen ikke hadde lang nok 4-pins strømkabel så jeg måtte ut å handle. Og så får vi en feilmelding på "Asus shell" ved oppstart på den ene maskinen. Men det finnes kanskje en oppgradering eller noe. Ellers er det tydelig at nå er det maskinene som er trege, ikke skjermkortet. Den ene er en Pentium 2400 MHz med 1 gig RAM. Den holder greit følge. Den andre en 1800 MHz med 512 MB, og den sliter litt mer. Skal prøve med mer RAM, men det kan vel hende vi har nådd max av hva den klarer av ytelse. Geir Lenke til kommentar
BadPitt Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har et slikt kort, har akkurat overklokket det til 915/400, hvilket som var det driverne tillot. Har ellers en AMD 64 3200+ og 1gb pc3200 DDR ram 3dmark05: 2997 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå