Mira Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det startet med at jeg for et par ukers tid siden hørte en slags pipelyd fra PCen de første 10 minuttene den kjørte. Tenkte vel mitt, men lot være å gjøre noe. Da jeg kom hjem fra osloLAN skjedde det noe merkelig. Under oppstarten av windows stoppet alt, og skermen ble svart, så startet PCen på nytt. Tenkte først på CPU og RAM og sjekket dette for feil. Ingenting fungerte før jeg forsøkte å koble ut en og en av diskene. Etter at jeg hadde fjernet min Seagate Barracuda s-ata 120 GB fungerte det. Etter dette formaterte jeg (av andre grunner). Da fungerte alt fint, hadde da ikke Seagate-disken koblet til. Da jeg forsøkte å starte opp med win-XP CDen, men Seagate-disken koblet til fikk jeg en melding om feil feil på Harddisken, og at jeg skulle kjøre diverse feilsjekkingsprogram på den. Problemet er jo bare at jeg ikke får startet windows med disken koblet til. Forsøker jeg å ha den i under oppstarten nå, får jeg en blåskjerm som sier noe om feil her og der og et eller annet om NTFS. Noen som vet hva som har skjedd og evnt hva som bør gjøres? Den er full av spill og alt jeg har av musikk, så det er litt viktig. Ja, nå skal jeg begynne å ta backup Takker for alle svar Lenke til kommentar
tundra Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 hvordan format er det på disken? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Format? Altså filsystem? Kjører NTFS i såfall;) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hadde noe lignende krøll på en av mine disker. Var MBA (master boot ettellerannet) som hadde tatt kveld. Fikk disken opp å kjøre igjen, men mistet alt som var på den. Lenke til kommentar
aveign Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har samme feil på disken min, hoveddisken på en laptop så er litt kjipt, jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, tror jeg har prøvd alt jeg kan... Om du finner ut hva som er feil hadde jeg satt stor pris på om du, eller noen andre, gav noen tips. Takk Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Har mye snasent på disken selv, men den er bare en lagringsdisk. Men skulle gjerne funnet en måte jeg kunne testet disken på. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Er det lov å bumpe nå? Hvis det er noen som vet hva dette er, så sleng det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå