silhuett Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg skal kjøpe meg ny mobil om en mnds tid. Vil gjerne ha tips om hva jeg skal kjøpe meg og IKKE kjøpe meg. Akkurat nå har jeg en Nokia 7210. Er veldig glad i utseende på den, men den har lite minne og andre finesser som de nyeste mobilene har (kamera o.l.) Tenkte på å kjøpe meg den nye Nokiatelefonen, men jeg vet ikke.. Er åpen for andre modeller også! Tips? ..Glad for alt! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Hvis du vil ha råd til kjøp av ny telefon, så skulle jeg og sikkert de andre satt pris på om du hadde brukt denne malen som står beskrevet her (link), den vil hjelpe oss å gi deg et godt råd som passer din lommebok og viktigere; dine behov - Tenkte på å kjøpe meg den nye Nokiatelefonen, men jeg vet ikke.. Er åpen for andre modeller også! Umulig å vite hvilken du mener Kan nevne over 10 stk. som er "nye" men vet ikke hvilken du mener. Endret 7. oktober 2004 av Remerser Lenke til kommentar
silhuett Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: [b][u]Funksjoner:[/u][/b] -Kalender: (Ja)- Nevn også hvor utdypende den bør være (Enkel). -MMS: (Ja). -GPRS: (Ja). -EDGE: (Ja/nei) ? -WAP:(Ja). -Kalkulator: (Ja). -JAVA:(Ja). -Email klient:(nei). - ik' viktig. -Spill:(Ja). [u][b]Form:[/b][/u] -Klapp/"vanlig"/alternativ: (Fjern de du ikke ønsker.) -Antenne: (nei.) -"Støt/sprut/støv-sikker": (nei). [b][u]Skjerm:[/u][/b] Farge. -Over 65000 farger. -Størrelse på skjerm. (Hvis det er viktig at den er stor, presiser dette i emnetittelen.) Vanlig str. som på Nokia 7210 eller større. -Touchscreen: (nei). [b][u]Pris:[/u][/b] Jeg har mellom 1000 og 6000 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense). Med abonnementsbinding): (nei) Har Chess King.. [b][u]Diverse:[/u][/b] -Merke: (har ikke noe betydning, men er vant til Nokia). -Kamera: (Ja). -Videokamera: (Ja). -Symbian: (Ja/nei) ? -Triband: (Ja). -Infrarød port:(Ja). -Bluetooth:(Ja). - Minne (passe stort - sånn at jeg kan ha plass til bilder, filmer o.l.) -Minnekort?:(Ja). -Polyfoniske ringetoner:(Ja) -MP3: (Ja/nei). Har ik' noe betydning. Trenger egentlig ik'. -Radio:(Ja/nei). Har ik' noe betydning. Trenger egentlig ik'. -3g(UMTS): (Ja/nei). ? -Wlan: (nei). -Batterilevetid: "Viktig. ` -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Bruker mobilen til både SMS og ringing. Nesten like mye. Skulle ønske jeg hadde en telefon med gode taster - hadde vært bedre å sende SMS med. Lenke til kommentar
silhuett Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Noen som vil anbefale meg f.eks. Nokia 7610? Eller er det noen som mener at en annen mobil er bedre? Veier mot den akkurat nå. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) -Antenne: (nei.) Desverre er det ingen mobiler som passer ditt spesielle behov... - Men hvis du tenkte på en intergrert antenne, så finnes det alternativer Fra spøk til alvor. Alle dine krav kan nok desverre ikke kombineres med god batteritid, dette fordi mange av de kravene du sa "ja" eller "helst" til, ikke er synonomne med god batteritid. Av de alternativene jeg setter opp nedenfor ligger nok den vanlige batteritiden ved vanlig bruk, på fra 2 dager og oppover. (Det burde vel holde..? )Setter opp 3 litt forskjellige alternativer her: Hvis du skal ha en telefon som best dekker alle dine behov så blir det nok Siemens SX1. Noe spesiellt tastatur, men de fleste som eier den sier at det går greit å skrive raskt etter en stund. Selv er jeg ikke like overbevist, det er en grunn til at jeg ikke eier en SX1 idag. Denne har forøvrig Symbian som gir den nesten uante muligheter, itillegg har den MP3 og radio. Siemens S65 er også et greit valg. Et 1,3 megapixel kamera (1280x960 pixels) trekker opp, skjermen, sammen med hjemme-FW oppgradering. Det som forøverig trekker ned er plastikkfølelsen, pluss noe ustabil FW, men det vil nok som på SX1 og andre siemens telefoner, bli utbedret fortløpende. (God telefon egentlig, hadde den en kort stund, men solgte den tilslutt.) Fra Nokia's stall kan jeg trygt anbefale 6230. Opp imot Sx1 er den også lett. Fordeler er mp3+radio og at den er relativt lite. På minus siden er en liten skjerm, 128x128 pixler, som de fleste andre 40-series telefonene til nokia og din nåværende telefon 7210, men nokia 6230 sin skjerm har 65 000 farger (din har vel 4096 eller noe), og enda viktigere; er av typen TFT som gjør at den alikevel henger litt med på skjermfronten, selv om den fysiske størrelsen som sagt er i det minste laget. Men ellers en god telefon som du kan vurdere. Skal du ha symbian + mp3/radio= Siemens SX1. Skal du ha god skjerm+kamera= Siemens S65. Skal du rett og slett ha en god telefon som du ikke burde ha noen problemer å gå over til da den ligner svært mye og vil ha kamera, MP3 + radio= Nokia 6230. - PS: Neste gang kan du redigere inn ting i inlegget istedenfor å inderekte "bumpe" litt. 7610 vil jeg egentlig utelukke med dine krav, da den oppfyller mindre enn den svært lignende SX1. 7610 har kanskje bedre skjerm og kamera men mangler mp3 i stereo lyd (grunnet mono-utgang, selv om du kan få tak i stereo programmer) og IR. Endret 7. oktober 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå