Delvis Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Hver gang jeg åpner startsiden min får jeg denne meldingen: Hvordan får jeg den bort? Husker ikke engang hva "aktivx" er for noe, om det er noe man behøver eller bare kan slå av? Ps. Ble i tvil hvor dette skulle postes. Hvis det er feil sted, håper jeg dere ikke stenger, men flytter til riktig katg. Endret 7. oktober 2004 av groenn Lenke til kommentar
am3k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ActiveX er en "plugin" fra MS for aktivt innehold på nettsider. I ny SP2 til Windows XP har de deaktivert denne grunnet sikkerhetsproblemer som ActiveX fører med seg. For å endre sikkerhetsinstillingene må du inn under egenskapene til IE. Tools -> Internet Options.. (dette varierer noe mellom de forskjellige windows/ie versionene). Men du bør nok spørre deg selv om hvorfor denne aktuelle siden absolut vil kjøre activeX elementer! Det beste du kan gjøre er å bytte nettleser t.d. er Opera som er en _meget_ god og rask nettleser. Du slipper problemer med ActiveX (siden dette enkelt og greit ikke støttes, grunnet sikkerhets problemet) den er norsk Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 javel. Jeg bruker netcaptor. Får selvfølglig samme melding med IE(selv om den ser litt annerledes ut. Har opera, men liker den ikke, for primitive rotete løsninger og skrift. startsiden min er hos 50megs.com Men hva kan skje om jeg deaktiverer aktivx? Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 du kan jo alltids bytte skin på opera , eller evnt. teste Firefox. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Opera kan du da tilpasse til spissen... Men at du må gi det en uke eller to for å venne deg til de forskjellige mulighetene må du bare regne med. Muligheten for å legge til snarveier/kallenavn på sider/adresser er en fin funksjon. Ingenting galt skjer om du deaktiverer activeX, det eneste er at denne pluginen ikke vil fungerer om siden krever dette. De fleste sider vil nok etter hvert fjerne disse uansett ettersom SP2 blir installert på flere og flere pcer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Har prøvd nok både Opera og firefox, de passer meg ikke . Ikke tale om jeg går bort fra Netcaptor, den er eminent Den bruker det beste fra explorer pluss mer. Det hjalp ikke å disable aktivx. Samme melding kommer. Vurderer heller å skifte webserver tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det var *enable* ActiveX du skulle gjøre... Nå bruker du ikke IE, men dersom du velger "Tools"-"Options"->"Security" og drar "slider" ned til "Please rape my PC"..i IE altså.. da skulle det meste virke... Men jeg er enig med andre her... En side som benytter/krever støtte for ActiveX er ett nettsted man ikke ønsker å være.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det var *enable* ActiveX du skulle gjøre...Nå bruker du ikke IE, men dersom du velger "Tools"-"Options"->"Security" og drar "slider" ned til "Please rape my PC"..i IE altså.. da skulle det meste virke... Men jeg er enig med andre her... En side som benytter/krever støtte for ActiveX er ett nettsted man ikke ønsker å være.. meldingen kommer samme hva. har norsk IE, hva står det der? finner ingen steder det står "vær snill å voldta min Pc" ..eller lign. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Nei et forsøk på humor... Men det han hensikter til er å slå av all form for sikkerhet. Siden du ikke linker til siden, men til webserveren. Går jeg ut fra at du har laget siden selv. Har du skrevet kildekoden selv eller brukt et eller annet program til dette. I tilfelle hvilket. Det er MS som står bak ActiveX og har vært flinke til å legge dette til i t.d. Frontpage sider. Men for all del, det kan være at det er webserveren som vil vise en eller annen form for reklame eller annet faenskap som ødelegger morroa. En enkel regel er uansett at vil en side tvinge på deg ActiveX så forlater du denne i sin egen lille verden og finner deg en annen. Du bør ha _meget_ klart for deg hva denne siden vil med den ActiveX snutten de vil kjøre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Tror jeg har funnet den beste løsningen: bare bruker siden som den er lagret på maskinen, og ikke lagt ut på noen server. Bruker den bare selv likevel. At jeg ikke har tenkt på det før Lenke til kommentar
am3k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Der ser du, det enkleste er ofte det beste Hva med å gi oss (den nå "gamle") linken til siden din? Slik at vi kan ta en titt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja du, så enkelt kan det gjøres Ta en titt? vel...tror ikke det er mye å se på, men gjerne for meg. brakkweb Som du ser er det en svært så primitiv sak, kun med eget praktisk bruk i tankene. Har fjernet noen av de mest private linkene nederst, derfor det ekstra rotete utsendet. Får ikke håpe jeg har glemt noen Lenke til kommentar
am3k Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Får i allefall ikke opp noen melding vedr. ActiveX når jeg entrer siden din Lenke til kommentar
Lexx Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 sett internet options/security til noe lavere enn high Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Tror jeg har funnet ut hvorfor nå. Kikket nettopp på spywareblaster, og der står det at dette er aktivert Endret 11. oktober 2004 av groenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå