Gå til innhold

Må jeg ha ny PSU?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt nytt HK med tilhørende saker, og tenkte å montere det i mitt gamle kabinett.

Har hatt Asus HK med P3@800 der, samt 2 HD, DVD-R og CD-R. Dette har kjørt stabilt. + GeForce 2, LAN, lydkort.

PSU er på 200W

Vil PSU holde til mitt nye system som består av:

Abit NF-7 v.2

XP-M2400+ (35W)

Samsung P80 160GB

Nec ND-2510 DVD-R

nVidia GeForce 2

Thermaltake Volcano 12

eller må jeg ut og kjøpe nytt kabinett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har planer om å klokke CPUen til 2,2GHz +++ så kan det være lurt å vurdere en ny PSU. Det er uansett ikke lurt å la en PSU jobbe nesten for fullt hele tiden, med tanke på støynivå og belastning. Da kunne nok en NorthQ 350W være billig og bra.

I uklokket tilstand tror jeg den maskinen skulle klare seg. Kommer jo også an på kvaliteten på den 200W PSUen.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å kjøpe nytt kabinett for å få ny PSU..

Veit det :tease:

Hadde vel tenkt å klokke ja, men trenger ikke gjøre det så lenge PSU er i grenseland. Kurant å få utsatt enda en utgift da jeg har brukt litt for mye penger allerede :ermm:

Har jo flere 200W PSU hjemme da, kan jo jumpstarte en slik hvis det skulle være nødvendig.

Tenkte at hvis jeg først skal ha ny PSU, så kan jeg likegodt kjøpe med kabinett også...

Noen som har tips til et med OK PSU og utseende, skal (helst) være svart og ikke koste over 800kr?!

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å kjøpe nytt kabinett for å få ny PSU..

Veit det :tease:

Hadde vel tenkt å klokke ja, men trenger ikke gjøre det så lenge PSU er i grenseland. Kurant å få utsatt enda en utgift da jeg har brukt litt for mye penger allerede :ermm:

Har jo flere 200W PSU hjemme da, kan jo jumpstarte en slik hvis det skulle være nødvendig.

Tenkte at hvis jeg først skal ha ny PSU, så kan jeg likegodt kjøpe med kabinett også...

Noen som har tips til et med OK PSU og utseende, skal (helst) være svart og ikke koste over 800kr?!

Denne psuen har fått mye skryt på forumet. Den er ikke svart da :p

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha ett skikkelig godt PSU så gå for OCZ Powerstream. Den versjonen jeg har (420w) leverer 30A@12V, mot northq's 15A@12V. Men det koster ....

Til den maskinen han har, trengs det virkelig ikke en PowerStream. Men det kan selvfølgelig være greit med tanke på fremtidig oppgradering, hvis zupreme har pengene. Da er han hvertfall garantert å ikke bli stoppet av en for svak PSU som ikke gir stabil nok spenning. Men til akkurat den maskinen i første post, skulle en NorthQ 350W holde godt.

Lenke til kommentar

Oki takk for alle svar.

Har vært på datakjeden idag og bestilt en NorthQ 4001.

Jeg falt for støynivået. Kabinett blir det litt senere, da et Raidmax FU868WB

Nå skal jeg hjem og bygge PC :w00t:

Edit:

Det blir vel en CD-R eller DVD-Rom i tillegg, og kanskje en harddisk hvis jeg får bruk for det ;)

Håper dere synes kabinettet er tøft hehe

Endret av zupreme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...