Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Heisann. Bruker server 2003 litt... for å teste. Men etter at jeg har skrevet inn passord bruker den hele 11 minutter, 45 sekunder og 6 hundredeler på å vise skrivebordet. den jobber ikke med noe heller. Hva skjer?? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva har du satt som DNS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ehm...? Har satt opp maskinen som ad og dns server, hvis det var det du lurte på... Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har du satt fast IP i nettverksinnstillingene? Og at den har seg selv som DNS? I TCP-IP-innstillingene må du sette en fast IP, og denne må også settes som Preferred DNS-server. Ellers leter og leter den etter den IPn den tror den skal få av noen andre. Kirikiri Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ip'n får den av den trådløse routeren min.... Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ip'n får den av den trådløse routeren min.... For moro skyld, prøv følgende: Finn ut hvilken IP-adresse den har når den først er logget på nettverket. Åpne cmd, skriv ipconfig /all og se hva som står under IP-address, subnet mask og Default Gateway. Skriv inn denne IP-adressen i de feltene jeg nevnte i forrige innlegg + Subnet mask og Default gateway. Reboot. Ta tiden på hvor lang tid den bruker på å starte opp og logge seg på. Kirikiri Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gjorde det, og tiden ble litt mindre; 10 minutter, 56 sekunder og 7 hundredeler... hehe. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Lang boot-tid på "preparing network connections" tyder på DNS-feil. Hvis den er satt opp med AD så må "preferred DNS" peke på Ip'n til DNS-serveren som hoster sona til AD. (vanligvis seg selv). Du kan sette 127.0.0.1 som "preferred DNS" og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ja, men etter "Preparing network connections" (altså etter at jeg har skrevet passordet) så tar det den tiden. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har du tatt en grundig titt i Event viewer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Endret preferred dns til 127.0.0.1 og da stod den veldig lenge med "Preparing network connections", men etter innloggingen gikk alt fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå