JimRamse Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har ett sinnsykt merkelig problem, som jeg begynner å irritere meg grenseløst over. Har for ikke så lenge siden byttet HK,CPU å RAM på PC'en min. Å PSU også faktisk. Her er problemet: Med den gamle maskinen P4C800Deluxe P4 [email protected] -> 3.9 (avhengig av om jeg bencher eller bare har det gøy) 4x256MB BH-5 POV6800Ultra@425/1200 (475/1300 for benching) Diverse disker 360w PSU Nye maskinen MSI K8N Neo2 Platinum [email protected] -> 2.6 (avhengig av om jeg bencher eller bare har det gøy) 2x512MB OCZ 3500EB POV6800Ultra@425/1200 (430/1200 for benching) Diverse disker 520W OCZ PSU Som dere ser så lar skjermkortet seg klokke sinnsykt mye dårligere på AMD oppsettet. Skjønner det ikke. Har jo oppgrader PSU å alt, så problemet er ikke at kortet får for lite strøm. Har prøvd å bruke alt av forskjellige strømkabler til skjermkortet å alt for å prøve å finne ut noe. Tempraturene på skjermkortet er ganske like. Ca 46 idle å tett på 75 load. Håper noen har noen ideer, å er åpen for alt av forslag til å få den gamle OC av skjermkortet tilbake. - Jim Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Ser ikke ut som jeg er den eneste med denne typen problemer. http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43337 Lenke til kommentar
Templar Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 disable FW. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 disable FW. Lykke til, Simon Allerede testet. Med FW på så henger den seg med en gang det 3D applikasjoner startes. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan jeg bare slenge inn et raskt spørsmål om hva FastWrite gjør? Antar det var det FW stod for. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan jeg bare slenge inn et raskt spørsmål om hva FastWrite gjør?Antar det var det FW stod for. Akkurat hva det gjør husker jeg ikke i farten, men det skal kunne øke ytelsen bittelittegrann i noen tilfeller. I de fleste tilfeller, så får man bare ustabilitet med den på. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har prøvd litt nå med av og på, og jeg klarer definitivt å overklokke lenger hvis jeg skrur den av, men med den på får jeg litt høyerer resultat i 3dmark05 med den på. Men hvis jeg tar med plus og minus er det for meg en fordel å ha den av. Høyest ytelse totalt sett. Har forøvrig et MSI 9800pro med XT kjerne. Den blir gjennkjent som en XT, men er stilt in på pro frekvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå