Gå til innhold

Noen som husker "Shagma" og "Det var en gang..."

frank_jarle

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke helt eksakt hvor mange aar siden denne franske tegnefilm serien ble sendt paa NRK, sikkert 15aar siden eller noe slik, var vel paa lordager.

Jeg vet heller ikke om den het Shagma, men det er ihvertdall de ordene som sviver i hode, var litt futuristisk, fremkomsmidlet de hadde var en svevende ufo-dyr som kunne kommunisere med faren....

...Den andre tegnefilmen jeg lkurte pa er Det var en gang et menneske, sikkert endel av derre som husker den? Men er det noen som husker orginal titelen paa engelsk?

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet heller ikke om den het Shagma, men det er ihvertdall de ordene som sviver i hode, var litt futuristisk, fremkomsmidlet de hadde var en svevende ufo-dyr som kunne kommunisere med faren....

Frankie

Singapore

dette var vell og en fransk serie (langt bak i hodet svirre en "them" sang til dette)

var en familei som reist rund og traf masse rar folk ?

di hadde og to gule "dyr" som kunne bli til baller ?

my 10 cents

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk til alle sammen, tilsammen har dere virkelig klart aa lose min ukes gaate.

SteffyBoy, Vandalen: Aha saa det er orginal titelen, maa sjekke den linken...

MCDr: Takker for at du oppklarte akurat det, "Shagma" var faktisk det eneste jeg kunne huske alt jeg hadde av ledetraad. Saa det var utrolig bra at du gjorde meg ops paa den norske titelen.

TFz-: Hehe, det er det som skjer oppihode mitt ogsaa, svirrer en lite them-sang fra den serien. For min del saa husker jeg veldig godt det romskipet de hadde, men naar du nevner de to sote smaa dyrene saa kommer det ogsaa opp i tankene.

Igjen takk til dere alle, jeg maa kikke litt rundt pa forumet se om jeg finner litt mer om disse to fantastiske tegnefilmene...Til aa vere saa pass gamle saa var det jo sensasjon syntes jeg, jeg var sikkert ikke mer enn 5-10aar eller noe slikt...Naa er jeg 26 ;)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...