Asbjørn² Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Søk etter "flamethrower exhaust" på google Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Tusen takk for alle svar Skal bestille meg sånne "flaming kits" snart.. Det blir nok konge Lenke til kommentar
Ramton Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 det man gjør er å legge en slange fra potta til en dyse som får bensin fra motoren. og en tennplugg i potta, når man får bensin i potta kan man trykke på en knapp på dash bordet (etc.) da lager tennpluggen gnist og flammene står ut. for de som leser autofil så gjordet turbo karlsen det en gang.. det gikk dårlig til slutt.. potta revna.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Tusen takk for alle svar Skal bestille meg sånne "flaming kits" snart.. Det blir nok konge FLOTT Da har vi noe å flire av når du trør på.. flammer ut av potta ser bare jævli tåpelig ut, visst du ikke har ett råskinn av en bil.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hehe, skulle likt å se folk gidde å gjøre dette. Du har ikke kjørt mye i trondheim ;P bruker å gjøre det hele tiden jeg ikke at jeg får stikkflammer da bare et jævli smell også er det ikke bil jeg kjører heller heller moped Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Poenget mitt er at nyere biler har elektronikk som forhindrer dette ved å skru ned tilførselen av bensin med en gang gass pedalen slippes, derfor sier jeg eldre modeller, volvo f eks hadde i lang tid på sine forgassermotorer +turbo dette kule problemet. Tidlige injection motorer hadde også problemet siden elektronikken ikke var helt feilfri. Tidlige injectionbiler hadde ikke elektronikk i det hele tatt. Alt gikk på vacuum, varme releer osv. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) det finnes, men er desverre ulovlig i norge. det fungerer slik at man kobler en omvei for en liten del av bensinen. slik at når man trykker på en knapp så år det bensin gjennom et ør og kommer ut i eksospotta hvor det tennes en gnist.... så det på "pimp my ride" Endret 5. desember 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 det finnes, men er desverre ulovlig i norge. det fungerer slik at man kobler en omvei for en liten del av bensinen. slik at når man trykker på en knapp så år det bensin gjennom et ør og kommer ut i eksospotta hvor det tennes en gnist.... så det på "pimp my ride" hehe orginalt Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Dette er det du trenger: 20mm borr 21mm gjengestang tennplugg og hette pluggledning bensinslange Y led (En ting som deler slanger i 2) on/off slangebryter Startgass vis du velger det istedet for bensintilførsel. 1. Ta av potta di (Du kan velge selv hvor du vil gjøre det så lenge det er etter svanen. 2. Borr et 20mm hull i den ene veggen på potta di (Ikke helt igjennom) 3. Ta en 21mm gjengestand og gjeng opp 21mm gjenger. (Tennplugger er 21mm) 4. Skru inn en tennplugg (f.eks NGK bp6hs) 5. Koble til en leding fra coilen og inn på tennplugghetta som skal festes på pluggen. Nå er det gnist på pluggen i potta som kan antenne startgass eller bensin. Nå er det 2 måter som man kan lage tilførsel av brennbart stoff til potta. 1. Bensin fra tanken. 1. Ta Y leddet og koble til bensintanken. 2. Koble en slange til gasseren som det skal være. 2. Koble en slange til en on/off bryteren og videre til potta. 2. Startgassflaske 1. Koble en slange til potta som kan gå opp til salen eller styre. 2. Koble denne til en startgassflaske. 3. Trykk på flaske og det spruter stargass inn i potta. Du må også borre hull til nippelen som slangen til potta skal festes på. Bruk en fra vakumboks eller no. Det kan dere finne ut selv. Jeg anbefaler sef startgass flaske siden det brenner lettere og fordi det er enklest. Da er det jo bare og starte opp og trykke så spruter det flammer ut av potta og kansje det smeller....Det burde lage litt lyd ihverfall så da har dere noe til neste års 17.mai Skrevet av Killar @ mopedportalen.com Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En tilbakeslagsventil kan jo være noe å tenke på. Det er ikke no særlig hvis det er koblet på bensintanken og det slår tilbake. Lenke til kommentar
Furious85 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Er det noen som vet hvordan man kan få flammer ut av potta? Eller finnes det slike potter som man kan kjøpe? Har letet litt etter et slikt topic, men finner det ikke.. Heihei! Sjekk ut nyeste eller nest nyeste motor eller autobørsen.. Husker ikke helt.. Der er det et "Backfire-kit" tilsalgs Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tusen takk for alle svar Skal bestille meg sånne "flaming kits" snart.. Det blir nok konge FLOTT Da har vi noe å flire av når du trør på.. flammer ut av potta ser bare jævli tåpelig ut, visst du ikke har ett råskinn av en bil.. Detta er bare dumt!!!! Om han har lyst på flammer ut i potta så skal dette forumet være til for å hjelpe, ikke for dumme kommentarer av denna typen.... Blir bare usakelig og dumt..... Skal du gjøre hån av meg for å kjøre me neon da??? Er sikker på at det er noen som syns du er teit forde du kanskje kjører med for eksempel Wunder baum, terninger eller lingnende, men folk må få ha egne meninger... Hvis ikke hadde jo alle kjørt BMW, Mercedes eller et annet merke da... Mitt poeng er at et forum er til for å hjelpe... Ikke knuse drømmer eller selvtillit.... 1 Lenke til kommentar
Omar Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Er det ikke sånn at bensin også blir brukt som kjøling på en del racing biler? Sånn at bensin blir pumpet inn i sylinderene også når man slepper gassen, slik at de blir mer kjøling. Så det på et program engang. Så når man gasser på igjen da er det en del overflødig bensin i eksosanleggeT? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Stemmer det Omar... Samme greia på radiostyrte "bensinbiler".... Der renner litt av bensinen rett igjennom motor og ut eksosen... God kjøling når du får kaldluft til motoren... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det blir ikkje pumpa bensin inn i sylindrene på eldre løpsbiler. På dei aller fleste høyytelse sugemotorer er det et så pass stort overlapp på ventilene at det ofte vil gå en del uforbrent luft/bensinblanding rett ut eksosen, og som kan anntenne. En kjenning av meg som hadde en BMW M2 hadde en del flammekast på ca 8000 rpm ved gass oppslipp. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Flammer i Potta er ganske blodharry da. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Grunnen til at dere ser racingbiler som f.eks dalback og div WRC osv har stikkflammer er for at de kjører inn bensin mellom utblåset på motoren og turboen, slik at denne skal svirre på max hastighet selv om de slipper gassen. Dette er for at turbotrykket skal ligge på max selv etter en bremsing. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) du burde ha en egen coil til den tennpluggen da kan du styre flammen med en knapp. Endret 7. januar 2005 av Quasam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå