Gå til innhold

låst for klokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan klokke fra Windows... men det krever et brikkesett som støtter dette.

slik som nVidia nForce brikkesettene. der kan man bruke et verktøy som heter clockgen.

men no har ikke den fjerneste anelse om hvilket kort "vesus av880" er så...

(tenkte først at du hadde skrevet feil(vesus/asus). Du har vel ikke skrevet feil??)

Lenke til kommentar

det var non som het chipset og advanced.

der inne var det no som het "Ai overklokk tuner" vor det gikk ann å stille opp

5% 10% 20% og 30%

er dette hvor jeg overklokker cpu'en?

det var en til som het cpu multiple hvor det også gikk ann å stille litt på.

har nettopp fått dette hovedkortet(det gamle gikk ikke ann å overklokke med) så jeg veit ikke hva jeg skal velge. noen osm kan hjelpe meg med det?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Når du første skal overklokke kan du like gjerne bruke litt tid på å sette deg inn i hva det egentlig innebærer og hvilke muligheter du har. Jeg har også et Asus hovedkort med mulighet for AI Overclocking som de kaller det. Min erfaring med det er heller dårlig. Fininstillinger er umulig...

Lenke til kommentar

Under AI Overclocking velger du alternativet "Manual". Da får du sannsynligvis muligheten til å justere FSB frekvens, minne divider og spenninger til prosessor, minne og AGP port.

Under "Chipset" finner du muligheten til å justere tilgangstider ved å velge "disabled" på "Memory Timings by SPD".

Slik er det hvertfall i BIOS på mitt Asus P4P800-E: SMI 1004e.001 (beta). Ikke forvent at alt er likt hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...