Gå til innhold

'Nytt' hovedkort til sokkel A, helst med RAID

Lch

Anbefalte innlegg

Argh, emnefeltet er for kort.

Hei! Jeg lurer på å skifte ut mitt MSI Pro2-RU som begynner å få plagom sporadisk hikke, med et annet sokkel A-hovedkort, helst et med RAID som jeg kan kjøre som vanlig IDE-kontroller.

Det hadde også vært fint om jeg kunne klokke litt med det, for det kan jeg ikke med MSI-kortet. Jeg har XP2400 (Tbred eller Barton, er rimelig sikker på at den er multiplikatorlåst) og 512MB PC2100 TwinMOS på MSI-kortet mitt, så jeg skifter vel ut minnet også.

Hvis det viser seg å bli en smule for dyrt, kan det være at jeg dropper hele greia og venter til jeg har spenn til en full oppgradering, typisk til AMD64.

Noen tips? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjelder det generelt for nForce2-kort eller er akkurat det kortet spesielt bra?

Det koretet er spesiellt bra, men alle nForce2 Ultra400 kort klokker som oftest bra. Abit's NF7 og AN7, og DFI's Lanparty er vel de beste klokkerne på Socket A, i hvertfall IMO

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

til overklokking er nf7-s v2.0 best til å klokke med

det har også raid på s-ata kontaktere, men tror ikke det er raid på ide kontaktene da

men som du sa, det kan være lurt å spare til et amd 64 system, det er langt bedre enn socket A pc'er og det holder mye lengre. desuten skal vist prisene falle en del om 8 dager på amd 64

Lenke til kommentar
til overklokking er nf7-s v2.0 best til å klokke med

det har også raid på s-ata kontaktere, men tror ikke det er raid på ide kontaktene da

men som du sa, det kan være lurt å spare til et amd 64 system, det er langt bedre enn socket A pc'er og det holder mye lengre. desuten skal vist prisene falle en del om 8 dager på amd 64

Det er en myte at NF7 2.0 er best å klokke med. AN7 og DFI LanParty klokker vel så bra

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt til å kjøpe et mer overklokkingsvennlig hovedkort til min amd athlon 2400+

Jeg ser det er mange som anbefaler Abit NF7-S V2.0.

Var inne på netshop for å se litt på det og da fant jeg ett nyere kort i NF7 serien nemlig:

Abit NF7-S2

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4442

Vil dette kortet være like klokkevennlig?

Jeg kan ikke finne noen tester av dette kortet ennå.

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt til å kjøpe et mer overklokkingsvennlig hovedkort til min amd athlon 2400+

Jeg ser det er mange som anbefaler Abit NF7-S V2.0.

Var inne på netshop for å se litt på det og da fant jeg ett nyere kort i NF7 serien nemlig:

Abit NF7-S2

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4442

Vil dette kortet være like klokkevennlig?

Jeg kan ikke finne noen tester av dette kortet ennå.

Til overklokking er Abit NF7-S2 :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...