Gå til innhold

Til forumets kloke hoder...Kall Blå skjerm

Krizz80

Anbefalte innlegg

Jeg er en flittig bruker av forumet, og henveder meg vanligvis hit når alt går som verst. Denne gangen står jeg virkelig fast og føler derfor et behov om å starte en egen post.

Problemet er blåskjerm under spilling av spill. Dette forekommer gjerne under spilling av ET.

Her er en liten oppsummering av systemet mitt

Specs:xp2500 barton@2,2ghz

Asus a7n8x deluxe

Sapphire Radeon 9800pro 128 mb 378/337.50 (Rag3d inst.)

2*512mb Crucial pc3200/dual

WD 160 gb s-ata

Org. Chiftech 340w PSU(var med kabinettet)

Jeg har hatt dette problemet tidligere men da var det noe i retningen dumping memory etc. på skjermen. Rambrikken var det noe galt med forrige gang, og etter at jeg fikk tilsendt ny fra komplett samt at jeg kjøpte 1stk ekstra 512 mb ble alt bedre.

Fremdeles er det noe der inne som gir blåskjerm. Denne blåskjermen er noenlunde spesiell; skjermen blir helt blå og ingen kode, skarp lyd samt en restart av maskinen. Det er først når windows logger inn igjen at jeg får feilmelding fra OS. Det er her jeg håper noen av dere klarer å lese det jeg ikke forstår.

Error signature;

BCCode : 10000050 BCP1 : E3C2BC68 BCP2 : 00000001 BCP3 : BFA17B58

BCP4 : 00000002 OSVer : 5_1_2600 SP: 2_0 Product : 256_1

Håper dere kan gi meg fornuftige forslag til hva jeg bør teste, så skal jeg imens fortsette å streve.

Krizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det vet jeg ikke. Jeg tenkte bare på at det kunne stemme sånn i hovedsak med din maskin, jeg mente ikke at det var den definitive løsningen på problemet ditt. Som det står i artikkelen:

* The four parameters that are included in the error signature information (BCP x), and inside the parentheses of the technical information for the Stop error may vary according to the computer's configuration.

Og:

* Not all Stop 0x00000050 errors are caused by the problem that is described in the "Cause" section of this article.

Gjorde du dette? Kan du klippe ut den oppføringen og lime den inn her?

* When you view the system log in Event Viewer, you may notice an event ID 1003 entry with information that is similar to:

Edit: Se også:

http://www.microsoft.com/resources/documen...md_stp_ccgm.asp

Kjører du minnet ditt for hardt? Har du kjørt en test på det nye minnet? Du finner det du trenger til minnetesting @ http://www.memtest.org

Det som er nest sannsynlig IMO, er at dette skyldes en driver som skaper seg.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Litt intressant dette her, og tror kansje vi er inne på noe.

På event viewer så står det noe inressant.

På system 10/7/2004 12.48:54 er det en rød bllong på system error.

På application 10/7/2004 12:48:22 står det en trekant på warning Microsoft Fax;

Kan det være en sammenheng?

Lenke til kommentar

WOW!! will do. Du skjønner 12.48 er rundt den tiden jeg spilte ET. Kan det være at windows fant på noe lurt og sjekket drivere etc???

Har jeg gått gjennom nesten en totalrenovering uten å merke det?

System:

Event Type: Error

Event Source: System Error

Event Category: (102)

Event ID: 1003

Date: 10/7/2004

Time: 12:48:54 AM

User: N/A

Computer: SUBLIME

Description:

Error code 10000050, parameter1 e3c2bc68, parameter2 00000001, parameter3 bfa17b58, parameter4 00000002.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Event Type: Warning

Event Source: Microsoft Fax

Event Category: Initialization/Termination

Event ID: 32068

Date: 10/7/2004

Time: 12:48:22 AM

User: N/A

Computer: SUBLIME

Description:

The outgoing routing rule is not valid because it cannot find a valid device. The outgoing faxes that use this rule will not be routed. Verify that the targeted device or devices (if routed to a group of devices) is connected and installed correctly, and turned on. If routed to a group, verify that the group is configured correctly. Country/region code: '*' Area code: '*'

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Lenke til kommentar

Under systemfeilen(selve blåskjermen) stode det ingenting, bare blå skjerm.

Med tanke på minne så er de cas3 minne, men jeg kjører dem på 2,5. Har lest omtale om at de skal tåle det. Ang. drivere så har jeg ingen faks, men en lexmark printer jeg ikke har klart å koble til. Prøvde å inst. drivere i går uten lykke. Kan ikke tenke meg at det kan foårsake en så katastrofal kræsj.

sjekket tempen også og den lå på ca 55C og 25på system rett etter blåskjermen. Så tviler på at det er varmen.

Kan sette ned timinga på minne og kjøre memtest.

Er ikke altid man finner ut alt med en gang :hmm:

Lenke til kommentar
Under systemfeilen(selve blåskjermen) stode det ingenting, bare blå skjerm.

Med tanke på minne så er de cas3 minne, men jeg kjører dem på 2,5. Har lest omtale om at de skal tåle det. Ang. drivere så har jeg ingen faks, men en lexmark printer jeg ikke har klart å koble til. Prøvde å inst. drivere i går uten lykke. Kan ikke tenke meg at det kan foårsake en så katastrofal kræsj.

sjekket tempen også og den lå på ca 55C og 25på system rett etter blåskjermen. Så tviler på at det er varmen.

Kan sette ned timinga på minne og kjøre memtest.

Er ikke altid man finner ut alt med en gang  :hmm:

At du har lest en omtale om at di skal tåle det betyr ikke at dine brikker takkler dette. Test alltid brikkene hvis du overklokker dem, på den måten vet du at det ikke er dem som gir ustabiliteten.

Blir hard diskene dine varm? Jeg fikk ofte blåskjerm når jeg hadde montert 2xWd disker tett innpå hverandre uten vifte til å kjøle di ned, alt ble bra så fort jeg fikk ordnet kjøleløsningen, men 20gb tok kvelden pga dette.

Ps: Kan også være lurt å overvåke di forskjellige verdiene på volt fra psu i tilfelle at det er chieftecen som er problemet (har hadd selv en 360 og den hadde ikke verdens mest stabile verdier).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tror nesten vi har tenkt litt samme tanker :!:

Var litt før deg ang. minne. Gikk nettopp inn i bios og inst cas til optimal dvs 3. Vil ikke ofre stabilitet for å øke i nanosekunder. Vil kjører safe nå.

Når det gjelder strømforsyningen er den maxet nesten ut. Dvs ikke mange pluggene igjen å ta strøm fra.

Har lenge hatt mistanke om at det kan være en ustabil psu som er problemet. Vurdere derfor å bytte/skal bytte.

I henhold til hardisken så kjente jeg på den nå og den er ikke videre varm. Deverre tenkte jeg ikke på den rett under kræsjen.

Får håpe at det kan hjelpe med ny psu også. Som tidligere beskrevet så er det mistenkelig at skjermen bare blir helt blå og restart av maskin.

PSU are moving out

Lenke til kommentar

Antall brukte plugger i bruk på psu er ikke relevant. Det som er viktig er hvilke enheter du forer med strøm... Har du ett vel av delta vifter, gfx som suger masse watt så kan du få problemer, men har du ikke noe særlig fler enheter enn de du listet skal ikke psu være noe problem. Du vil heller ikke få BlueScreen ved psu failure

Lenke til kommentar

Ang elementer som bruker strøm. Kan nevne at jeg har 1stk rd pro som alene trenger ekstern strømforsyning. 2stk cd-rom, 4stk kabinett vifter.

Kort forklart så har jeg faktisk ikke mange pluggene igjen i en 340w strømforsyning.

Kan det være at jeg overklokket rammen til cas 2,5 når de er cas 3org.

Hvor stor sansylighet er det at det er PSU.

Er riktig at det ikke kommer feilmld, men windows selv gir en feilmld etter restart.

Lenke til kommentar
skal ikke komme feilmelding hvis du har for dårlig psu da...hvertfall ikke no blå skjærm. har du for svak psu bare restarter pc'en seg...

Det er fullt mulig å få blåskjerm pga. for svak PSU.

Hvis f.eks. minnet får for lite spenning, så vil PC'en bli ustabil, men ikke nødvendigvis reboote. Du kan også få blåskjerm.

Jeg vet at jeg har fått blåskjerm for for dårlig PSU (en gammel 200w). Skifta den, og alt funka fint.

Lenke til kommentar

OKI!!

Kjører sisoft sandra nå. Skal kjøre fram til noe henger seg, selv om det skulle ta år og dag.

Litt spent nå ja. Men vil utstabilitet i spenning vise seg på sisoft?.

Evnt hvilket annet prog er det der ute som kan anbefales?

Lenke til kommentar
OKI!!

Kjører sisoft sandra nå. Skal kjøre fram til noe henger seg, selv om det skulle ta år og dag.

Litt spent nå ja. Men vil utstabilitet i spenning vise seg på sisoft?.

Evnt hvilket annet prog er det der ute som kan anbefales?

Uten at jeg faktisk har prøvd sisoft sandra, så tviler jeg på det.. Jeg har ennå ikke sett et benchmarkprogram som viser ustabile spenninger.

Du som har Asus hovedkort kan jo bruke Asus Probe (asus sin hardware monitor) for å se etter ustabile spenninger.

Der kommer det jo opp kurver som viser spenninger (som kan være fin å ha når du skal se etter om spenningene varierer mye), samt verdien i tall.

Følg med på asus probe samtidig mens du kjører et tungt benchmarkprogram (sisoft sandra eller prime95, f.eks) så ser du raskt om det er ustabile spenninger :)

Lenke til kommentar

Ok..nå begynner det å bli sjikkelig morro her.

Nå ble det utviklet fra blåskjerm, ET error---->blåskjerm med prevent andy damage texts osv.

Er det virkelig ramen min som driver og dør igjen.

Kjørte sisoft 3ganger og alt gikk knirkefritt.

Nå er jeg 2sec fra å ta til drastiske slutninger som å slette og inst. xp home ed.

:D Kan ikke gi meg helt enda.

Og jeg som håpte på at det var psu som var prob.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...