fredriku Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Noen som kan hjelpe meg. Skal brukes til webdesign, og selvsagt skolearbeid. Wlan er et krav (54mbit). Det kan være opptil 7000 uten moms, om noen skulle lure Håper på endel gode og positive svar! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Prisguide. Kjøp brukt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Denne. Billig, bra og dekkende for det du ønsker. Lite minus for størrelse og vekt, men med den prisen du ønsker kan man ikke få i både pose og sekk. Pluss for XP PRO! -KJ Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Sjekk http://www.papyrus.no/ 8200,- for CeleronM, 256,40,Wlan Temmelig OK pris! Prosessor Intel® Celeron® M processor 320 (1.30 GHz, 400 MHz Front Side Bus, 512 KB 2nd level cache) Minne 256 MB, maximum expandability: 2,048 MB, technology: DDR RAM Skjerm 15.0 ” XGA TFT colour display Grafikk Intel® 855GME, 16-64 MB DDR RAM (UMA), 3D graphics accelerator, 4 x AGP bus Harddisk 40 GB, S.M.A.R.T . Kortplasser 1 x PC Card Type II, 2 x memory slots (1 to configure) Operativsystem Windows ® XP Home Edition Batteri Main, technology: lithium-ion, maximum life: up to 2.9 hours Vekt 3,2 kg Nettverk 10/100 Base-TX Ethernet LAN, 56 Kbps data (V.90) and 14.4 Kbps fax (V.17) international V.90 modem, V.92 ready Trådløst Wireless LAN (802.11b/g dual-mode integrated network support, Wi-Fi™ compliant) Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Så en dell x300 gå for under 5000 på qxl for noen uker siden, så det er bare å følge med. Ellers tror jeg du bør gå opp en 1000lap, mer å velge i da. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Om du vil være enda mer gjerrig kan du sjekke ut lagersalg på PSdata: 2 A3513L-BH/NOR 15" TFT (XGA) Cel M 330 1.4G 256MB 40GB DVD+CD-RW WLAN XP-Home W/Bag 7309.80 KUN VÆRT STARTET NOEN FÅ GANGER Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Fujitsu Siemens Amilo K7600 til 8495,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301446&cks=PRL + et rimelig WLAN-kort så er du i mål Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Fujitsu Siemens Amilo K7600 til 8495,-http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301446&cks=PRL + et rimelig WLAN-kort så er du i mål Hvordan er ytelsen til denne maskinen? og eventuelt støy? Dette er viktige faktorer som spiller inn! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Fujitsu Siemens Amilo K7600 til 8495,-http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301446&cks=PRL + et rimelig WLAN-kort så er du i mål Hvordan er ytelsen til denne maskinen? og eventuelt støy? Dette er viktige faktorer som spiller inn! Den yter nok vesentlig bedre enn Celeron M, men støyer nok litt mer siden Athlon XP-M blir varmere i bruk. Jeg har hørt den i bruk og synes den var relativt stillegående, men jeg ville kjøpt litt mer RAM til den. Endret 7. oktober 2004 av snorreh Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg ville ikke gått for Athlon-XP-M basert maskin (jeg har selv hatt en laptop basert på XP-M 2500+ Barton) Grunnen er: 1. Det er meget liten sannsynelighet for at maskinen er klargjort for internt WiFi kort (innebygget antenne) noe som jeg synes der temmelig viktig, for å slippe å ha nettkortet stikkende ut av maskinen, eller måtte kjøpe et 3Com kort med liten antenne. 2. Oppgradering; Celeron-M maskinene klarer helt sikkert å kjøre vanlig Pentium-M cpu om man skulle trenge det i fremtiden 3. Hastighet; det er svært lite trolig at XP-M er noe spesielt raskere enn Celeon-M 4. Batteri; Celeron-M SKAL være mer snill med batteriet enn XP-M Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 2. Oppgradering; Celeron-M maskinene klarer helt sikkert å kjøre vanlig Pentium-M cpu om man skulle trenge det i fremtiden Ja, hvis du klarer å kjøpe Pentium M i løssalg. 3. Hastighet; det er svært lite trolig at XP-M er noe spesielt raskere enn Celeon-M Ikke enig der, så langt har jeg hørt at Celeron M yter ganske dårlig uten at jeg har sett så mange benchmarks av den. Athlon XP-M 2800+ yter omtrent identisk med Athlon XP 2800+, altså langtifra dårlig. Hvis du vet om noen tester av Celeron M som viser at den ikke yter dårlig så vil jeg gjerne se det. 4. Batteri; Celeron-M SKAL være mer snill med batteriet enn XP-M Faktisk ikke, siden Athlon XP-M støtter PowerNow! mens Celeron M ikke støtter SpeedStep som på Pentium M. I praksis betyr det at Celeron M ikke har noe særlig bedre batteritid enn Athlon XP-M, dvs. maks 2 timer ved normalt bruk. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Ikke enig der, så langt har jeg hørt at Celeron M yter ganske dårlig uten at jeg har sett så mange benchmarks av den. Athlon XP-M 2800+ yter omtrent identisk med Athlon XP 2800+, altså langtifra dårlig. Hvis du vet om noen tester av Celeron M som viser at den ikke yter dårlig så vil jeg gjerne se det. celeron-m er et BRA valg tatt pris/ytelse i betraktning. link:http://www6.tomshardware.com/mobile/20040309/index.html Endret 7. oktober 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 2. Oppgradering; Celeron-M maskinene klarer helt sikkert å kjøre vanlig Pentium-M cpu om man skulle trenge det i fremtiden Ja, hvis du klarer å kjøpe Pentium M i løssalg. Vaagen Consulting, PSData, CShop.no, Datasupply Mamoz og Advance.no fant jeg på et kjappt søk på prisguide.hardware.no. MHT batteritid kan det lønne seg å sjekke hvor store batterier som sitter i maskinene, det varierer noe har jeg sett. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 2. Oppgradering; Celeron-M maskinene klarer helt sikkert å kjøre vanlig Pentium-M cpu om man skulle trenge det i fremtiden Ja, hvis du klarer å kjøpe Pentium M i løssalg. Vaagen Consulting, PSData, CShop.no, Datasupply Mamoz og Advance.no fant jeg på et kjappt søk på prisguide.hardware.no. Ok, men prisene på disse var jo helt sinnsyke. Pentium M 755 (2.0GHz) koster utrolige 5566,- hos IT-butikken (rimeligst), og det er jo helt vanvittig sammenlignet med low-power Mobile Athlon 64 3000+ (2.0GHz) som koster "bare" 2233,- samme sted og den yter også klart bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå