Gå til innhold

Enda en XP-M 2400 post

Tammaz

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg vet at det finnes 1 milliard flere av disse postene, men jeg har lest de fleste og ingan av de løste problemet mitt. Du gjettet riktig: Problemet er at jeg ikke får godt nok resultat.

Så det som jeg syntes er rart er at med mitt system, får jeg ikke mere enn 2250 mhz:

XP-m 2400 35 wattern 215*10,5 1,65 volt

Abit NF-7 1,7 volt

PC3200 2-2-2-11 Ram'en er god for 430 mhz, som er bra. 2,9 volt

Vapochill XE og en hel haug med vifter

Det nytter ikke å sette opp vcore, det har jeg prøvd. Det er kjøling nok og den sitter perfekt på. Det kan ikke være ram'en som holder meg igjen i og med at den kjører på tighte timings og er god for mer en 400 mhz. Fsb'en er på 215 og den godtar jeg som meget bra, så det er ikke HK'et. Nyeste bios og så videre.

Så på "papiret" skulle denne cpu'en nå kjempe langt, men det gjør den ikke. Jeg kan ikke sette verken fsb eller mp opp for da booter den ikke eller det kommer bare blåskjerm. Så er det det at jeg rett og slett bare har fått en cpu som sleiker eller kan jeg gjøre mods eller noe i den rekken? Funker det med L12 modden på NF-7?

Takk for alle svar..... og værsåsnill å ikke legg ut linken til nybegynner guiden.... da klikker jeg.

btw Abit NF-7s v2.0

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den prosessoren skal fint klare mer enn det. Min kjører på 220 x 11 uten problemer. Det kan selvfølgelig være at du har fått en prosessor som slikker.

Jeg tror allikevel som nevnt ovenfor at det er PSU'en som er problemet, (Du har vel ikke en Q-tec tilfeldigvis?)

Kanskje du finner noe informasjon i nybegynnerguiden :whistle::tease:

Endret av fLR
Lenke til kommentar

Det er nok ikke psu'en som er problemet. Jeg har Be Quiet 520 w med 28 ampere på 12 volten som holder i massevis. Tror jeg. Pluss at jeg bare har 2 harddisker og ja, jeg kjører vapo'en på psu'en.

Det er det samme om jeg øker fsb og mindre mp eller mer mp og mindre fsb. Den vil bare ikke forbi 2300 mhz.

Noen som har link til L12 mod'en? Og jeg har bare 1x512 ram. fLR sleiker!

Ska teste med litt bios'er som jeg fant på linken til Pumpaction

Mere hjelp!

takk for svar

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar

spørs om det ikke kan være hk som bøgger, med mindre du ikke skreiv hele navnet så har du ikke v2.0 utgaven. de andre nf7 korta er ikke alltid like glad i å klokke

edit, så du hadde redigert det ja :blush:

eventuelt så kan du ha skada coren når du monterte den, sånt kan ofte føre til dårligere ytelse/overklokk dersom den ikke dør helt

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

jepp. Det hadde jeg gjort fra før av.

En ting som jeg la merke til var at i biosen så har jeg satt vcore til 1,65, men i sisoftware sandre og CPU-Z vise under 1,62. Det er jo veldig ustabilt spør du meg. Men igjen får jeg ikke bedre klokk viss jeg setter opp vcore.

ARG!!!!!!!!!!!!!!!!

Det blir vel L12 modd'en da. Noen som har en god link som dere vet funker til NF-7 v 2.0. Er litt redd for å google en slik mod, iogmed at den kan være noe helt annet eller noe sånt. Funker denne for eksempel i mitt tilfelle?

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar

Vel jeg har nå gjennomført L12 modden. Alt ble riktig og modden funket fint (166 fsb med load optimized settings i bios). Men alt gikk fra vondt til værre. Alt klikket og nå får jeg ikke mer enn 2200 mhz uten at det kommer blåskjærm og greier. L12 modden gikk av like fort som den kom på.

L12 failed.

Fler forslag? Bynne å bli lettere desperat nå. :no:

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::hrm::nei:

Lenke til kommentar

For ordens skyld prøv å isoler CPU frekvens/volt test fra andre ting.

Sett 1.775v og fsb=133 , memory 6:6 , multiplier=19 , alle spread spectum =off , cpu interface enabled , bruk en relativ ny bios ,ha default chipsett voltage .

Mao konsentrer deg om å maxe cpu først.

Dette skulle gi litt over 2.5ghz uten å stresse med minnet .

Kjør så cpu stress test som toast/HotCpuTester e.l.

De xp-2400-m cpu'ene liker seg ikke særlig over 1.8v fant jeg ut.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

NF7-kortene er beryktede for å gi for lav spenning, mitt er mye verre enn ditt, så vet du det. ;)

Gjør som syar sier, opp med multiplier, ned med FSB. Eliminer så mange mulige årsaker du kan. Og, selvsagt, test med alle mulige spenninger. Gir feks. ikke 1,7v noe mer enn 1,5 er det noe rart her.

Edit: Upsann.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Ja ok. Har testet det fra før av. Konklusjonen min var at cpu'en bare ikke vil over 2250 mhz.

For sikkerhets skyld testet jeg med 133 fsb, høy MP, høy vcore, lite stress på resten av systemet. Og resultatet ble at den ikke bootet på 17 MP og 133 fsb.

Nå kjører jeg 215 fsb og 10 MP. Det som er så rart er at den kan kjøre alt fra 215 fsb eller høy MP bare den er under 2250 mhz. Which sucks.

Så jeg har testet det meste nå og virker som om at det er cpu'en som er flaskehalsen. Noe som er høyst ystifisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...