Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få doblet hastigheten?

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 nettverkskort inne i maskina mi, å det jeg lurer på om, hvis jeg putter i en nettverkskabel ifra nettverkskorte inn til switchen som deler internette'n da skal jeg vell få doblet hastigheten min i teorien men , funker det egentlig? prøvd det en gang før men fikk det ikke helt til, må jeg gjøre om noen instillinger eller? noen som har noen kloke svar??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, hva er hensikten? Du får ikke høyere nedhastighet enn det ISPen din leverer. Det er mulig å sette to nettverkskort i 'bromodus', men jeg er usikker på om det stilles krav til kortene, om de må være like etc. Prøv et googlesøk etter bridged nic windows eller noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Uhm, hva er hensikten? Du får ikke høyere nedhastighet enn det ISPen din leverer. Det er mulig å sette to nettverkskort i 'bromodus', men jeg er usikker på om det stilles krav til kortene, om de må være like etc. Prøv et googlesøk etter bridged nic windows eller noe tilsvarende.

Her hos meg er det to hybler og kompisen og jeg deler internett gjennom en switch, han får lik mye nedlastnings hastighet som meg, selv om vi har bare en 384/128 linje, vi hadde et mini lan også, og de andre som koblet seg gjennom switchen fikk lik mye nedlastnings hastighet, så i TEORIEN skal det egentlig funke att jeg får doblet hastigheten min.....hensikten med dette er jo altså å få større nedlastnings hastighet ;)

Lenke til kommentar

Her hos meg er det to hybler og kompisen og jeg deler internett gjennom en switch, han får lik mye nedlastnings hastighet som meg, selv om vi har bare en 384/128 linje, vi hadde et mini lan også, og de andre som koblet seg gjennom switchen fikk lik mye nedlastnings hastighet, så i TEORIEN skal det egentlig funke att jeg får doblet hastigheten min.....hensikten med dette er jo altså å få større nedlastnings hastighet ;)

Dette er tull! Hvor mye du kan laste ned per sekund bestemmes av kapasiteten på linjen din, satt av din ISP.

Det er klart at hvis du kobler flere brukere på samme linje så kan alle få full nedlastingshastighet. Men ikke samtidig! Hvis linjen din er på 384 kbit/s inn, vil den sammenlagte nedlastingshastigheten ikke overstige dette, uansett hvor mange som bruker linjen eller hvor mange nettverkskort hver maskin har...

Så som svar på spørsmålet ditt: Nei, du vil ikke få doblet hastighet på internettlinjen din.

Lenke til kommentar

Dette er tull! Hvor mye du kan laste ned per sekund bestemmes av kapasiteten på linjen din, satt av din ISP.

Det er klart at hvis du kobler flere brukere på samme linje så kan alle få full nedlastingshastighet. Men ikke samtidig! Hvis linjen din er på 384 kbit/s inn, vil den sammenlagte nedlastingshastigheten ikke overstige dette, uansett hvor mange som bruker linjen eller hvor mange nettverkskort hver maskin har...

Så som svar på spørsmålet ditt: Nei, du vil ikke få doblet hastighet på internettlinjen din.

nei dette er ikke tull, jeg og kompisen min tok en sånn speedometer test samtidig og da sto det 375 kbit til begge ........det er sikkert ISP'en vår som er helt mongolide

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Det du sier er så dumt at jeg ikke gidder å argumentere i mot.

Jeg kan derimot koste på deg følgende sammenliknign:

20 personer står i kø for å komme gjennom en dør. I døren står en dørvakt som kun slipper inn 1 person hvert 10. sekund. Vil de 20 personene komme fortere inn hvis de stiller seg i to køer i stedet for én?

edit: Sier dog ikke at du lyver om testen! Bare at implikasjonen du leverer ikke tåler vann!

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Det du sier er så dumt at jeg ikke gidder å argumentere i mot.

Jeg kan derimot koste på deg følgende sammenliknign:

20 personer står i kø for å komme gjennom en dør. I døren står en dørvakt som kun slipper inn 1 person hvert 10. sekund. Vil de 20 personene komme inn hvis de stiller seg i to køer i stedet for én?

edit: Sier dog ikke at du lyver om testen! Bare at implikasjonen du leverer ikke tåler vann!

Jeg skjønner at du ikke tror meg, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan dette kan ha seg at jeg og kompisen min har lik nedlastnings hastighet, det kan jo hende fordi at ISP'en vår er jo TOTALT amatør egentlig å da, veldig dårlig ISP for å si det sånn....

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...