Gisse Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har forstått det slik at det for tiden ikke finnes en publick key for Viasat til dreambox, men at man kan benytte originalkort. Enten et som er nytt og ubrukt ved bare å sette det i, eller et brukt ved å endre serie.nr på dreambox til samme som motager som kortet er "paret" med. Så til spørsmålet: Jeg har en Viasat dekoder som jeg ønkser å benytte annet sted i huset etter at jeg får dreamboxen.... Denne dekoderen har abbonement og kort fra Viasat.... Kan jeg med en kortbrenner + blankt kort brenne av det kortet jeg har "blåkopi", for så å bruke blåkopien i dreamboxen mens originalet benyttes i den andre. I teorien skal det virke i hodet mitt (endre snr på dreambox) Hva/hvilken brenner + kort + program trenger jeg, og noen som vet om det fungerer? Eller er smart kortet for "vanskelig" å kopiere? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 er vel meningen at du skal ha ett kort per boks. Så da heller vel dette mot piratkopiering... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det burde vel virke. Prøv! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=302318 <-- sjekk her. Fant det faktisk når jeg søkte på google Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Spørsmålet er da hvordan jeg får laget en "blåkopi" av kortet... hvilken brenner + program + kort... antar kopisperrer er for vanskelige å forbigå... Når det gjelder piratkort.. tja kanskje på en måte, men dette kan aldri bli en utbredt piratvirksomhet. Dette da et Viasatkort ved første gangs initialisering blir "paret" til dekoderen (serienr). Man kan da kun bruke kortet i dekodere med samme serienr. Dreambox kan simulere dette. En annen ting er jo at kortet kun vil fungere så lenge jeg betaler for pakken... Så noen som vet om mulig og hvordan lage en "blåkopi" Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Å lage en blåkopi er for det første forbudt,derfor viasat selger kort til tuner nummer to i samme hustand osv, og for det andre umulig. klarer du dette har du løst ett problem som parabol klubbene har jobbet med i årevis, ellers kunne jo en ta abbonemang og kopiere til alle vennene sine. serienummeret kan du vel klone, men det hjelper vel lite når du ikke kan kopiere kortet Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Tja. Tror det er vanskelig med vanlig komersiell hardware å kopiere kortet... Forøvrig går ikke dette i vanlige kabelanlegg grunnet dette mes serienr.. Spørsmålet er derfor om det er mulig å lage en blåkopi av et slikt smart-card eller ikke.... Dersom det går vil det fungere. Altså et aktivert kort fungerer KUN på en bestemt mottaker (serienr), slik at man kan f.eks ikke ta med kortet til naboen etc.... Forøvrig selger de kort nr to ja, men ikke om jeg sier det er til en dreambox. Endret 7. oktober 2004 av Gisse Lenke til kommentar
Fury Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Idéen om å kopiere orginal kortet kan du bare skyve fra deg først som sist. Det går rett og slett ikke ann for oss vanlige dødelig, for hadde det vært mulig ville piratparabol industrien ikke sett maken til... Men, å forandre serienummeret på en slik allsidig og fleksibel tuner ser jeg ikke bort ifra er mulig. (som påpekt i en annen tråd linket fra her) Og NDS skal pr. dags dato fungerer bra på DB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå