RayBay Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei... Lurte på om det går an å lage en slags fjernkontroll til pc`n? At du trykker på den ene knappen og pc`n starter og den andre at den avslutter seg. (Høres kansje litt dumt ut, men jeg lurer ) Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Pyro_smurf Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Burde ikke være så vrient det. Du får øjøpt ferdire IR mottakere og sender på HAMMAR.NO og sikkert på elfa også. Ville vært greit med en med 5 volt driftspenning for da kan du ta driftspenningen fra ATX kontakten. Og bruke releutgangen på mottakeren til av/på samt eventuelt andre funksjoner. Espen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 kjøp vanlig irmotaker og bruk girder Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 har lite greie på elektronikk, så jeg lurte på om det fantes ferdig bygde sett? evt link? Lenke til kommentar
Little Joey Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det går jo alltids ann å kjøpe... Selvølgelig så er det artig å ha noe selvlaget. Lenke til kommentar
Pyro_smurf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Her kommer noe linker Mottaker Sender Håper det hjelper Espen Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) ###Feil Post### Endret 7. oktober 2004 av RayBay Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 takker men lurer på en ting, må jeg lodde alt sammen, eller er det ferdigbygd? hvordan kobler jeg den slik at den skal starta når jeg trykker på en knapp? Lenke til kommentar
@lf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hvis du ser på Vendur så her dem ferdige dett der med alt du trenger..... Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 takker og bukker Er det denne jeg trenger ? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Tira er en sender også, slik at du kan styre tv,video osv. fra PCen. Om du bare vil styre PCen med en fjernkontroll er Ira-3 rimeligere.. eller f.eks. Streamzap som har veldig god programvare og er enkel i bruk.. Ira-3 kan du og starte PCen via WOL (ikkje heilt peiling på ka det er., med streamzap og Tira kan du ikkje starte pcen. Ellers vet eg at iMon intern utgaven har kabler slik at du kan starte pcen, slå den av og alt mulig.. Endret 8. oktober 2004 av crusade Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) WOL står sikkert for wake on lan... *edit* eller noe i den duren... Endret 9. oktober 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Så jeg trenger altså bare denne? Må jeg ikke ha en fjernkontroll også? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) ser ut til at det er den du trenger ja... i tillegg til fjernkontroll og programmvare.. *edit* og så må du passe på at ditt HK har WOL, og at det har seriell port eller hva den motakeren enn trengerl... Endret 9. oktober 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Thnx Hovedkortet har alt det ja Noen så vet en plass der de selger små fjernkontroller?... gjerne like små som garasjeport fjernkontroll Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) En kompis av meg kjøpte seg en HP for litt siden, der det fulgte med en fjernkontroll og en mottaker som man skulle koble til usb. Med den kan han skru av og på pc'n, styre kanaler for tv(han hadde tv-kort med), lukke vinduer o.s.v. det er hai tekk Endret 9. oktober 2004 av gran3 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hm.. mon tro hvordan den starter pc'n... Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Finnes det fjernkontroll til pcen som er intern, mottaker i 3,5" port eller noke lignende.. ikke noe utvendig som usb mottaker el... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 har aldri sett elelr hørt om det, men hvis du er villig til å modde, så kan du få till litt av hvert... moro er det også.. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 det er klart det går an, men nå er ikke jeg veldig god innenfor elektronikk så jeg vet liksom ikke hva som skal til, men viss noen har en tegning, sier fra hvilke deler jeg skal bruke å forklarer litt så går det jo an å prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå