John P. Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har en 19" CRT LG Flatron 915FT Plus. Det er litt vanskelig å forklare problemet, men det som skjer er at f.eks. den skriften jeg skriver nå har et etterslep....eller rettere sagt "forslep" - - bokstavene dukker opp i forkant av setningen som lyse, nesten hvite "spøkelser" av seg selv. Når jeg ser på et bilde i Photoshop, er det vertikale, lyse linjer på venstre kant av bildet. Det er det forresten også ved siden av de vertikale linjene ved smileys-boksen til venstre når jeg skriver dette. Har forsøkt forskjellige oppdateringsfrekvenser også. Kjører vanligvis på 85Hz, men har prøvd 75 og 100 uten forskjell. Har også prøvd Degauss og Moire innstillingene på skjermen. Skjermen er ikke spesiellt gammel. To år muligens. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har du skikkelig skjermkabel? Dårlig kabel, switchbokser og lignende kan gi slike symptomer. Det høres ut som en typisk refleks. Men det er også mulig at skjermen selv kan lage dette. Hvis det er pga begrensing i båndbredde så bør det bli bedre når du setter ned oppløsningen. Forsøk 640x480 (men husk at alle ikoner på skrivebordet antagelig vil flytte posisjon). Lenke til kommentar
junkish Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jepp. har samme problem selv siden jeg har vært litt hardhent med kabelen Lenke til kommentar
John P. Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men i forbindelse med at jeg skrev den posten, prøvde jeg forskjellige ting, som degauss som jeg nevnte. Ingenting hjalp akkurat da, men plutselig idag når jeg slo på PCen igjen, var skjermen bra. Så et eller annet av det jeg gjorde hjalp tydeligvis allikevel. Fint med ting som "fikser seg selv". Da kan jeg vente litt til med skjermkjøp ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå