Torjus Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har 40GB jeg skal overføre til D:, hva er best å bruke? Vanlig windows eller Total Copy? Hvor lang tid kommer det til å ta? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Selv har jeg bare brukt Windows. Ta litt i slengen, så virker det ikke som om det tar så lang tid. Spørs vel på ide/s-ata osv. uansett så. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) IDE... 2 harddisker Endret 6. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Explorer er da greit nok det. Ikke fest for mye lit til hvor lang tid Explorer mener det vil da. Jeg synes også at du skal ta litt etter litt, slik and mit foreslår. Greit hvis strømmen skulle gå eller noe. Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Del det opp i 10 og 10 giga så setter du den i gang og kommer tilbake etter 45 minutter for hver runde Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg ville kopiert alt først jeg, og så slettet det etter at du har sjekket at du har fått med alt! Det er det jeg pleier å gjøre i hvert fall. Og bruk Explorer. Funker stort sett greit det! Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Enig. Ikke noen vits å dele det opp. Tar ikke SÅ lang tid. En time eller noe sånt kanskje? Kommer jo an på mange ting akkurat hvor lang tid det tar.. Bare å dundre i vei. Lenke til kommentar
herpel Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg brant meg en gang da jeg skulle overføre filer fra en disk til en annen. Valgte å flytte filene, ikke kopiere... Det tok lang tid! Kopier først og så sletter du de fra C: etterpå. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Selv har jeg bare brukt Windows. Ta litt i slengen, så virker det ikke som om det tar så lang tid. Spørs vel på ide/s-ata osv. uansett så. Om det er P-ATA("IDE") eller S-ATA har så godt som 0 å si, ettersom harddisker i dag ikke er raske nok til at dette er flaskehalsen. Det som har mer å si er omdreiningshastighet på harddisken (RPM), søketiden (hvis det er mange små filer) og størrelsen på disken (større disk=større datatetthet på disken, og mer data lest pr. omdreining, dvs. bedre overføringshastighet). Jeg tipper på at det kommer til å gå mellom 30-40MiB/s litt ettersom hvor raske diskene er, så da er det bare å regne ut omtrent hvor lang tid det vil ta EDIT: Ved 20MiB/s så tar det ca. 30min. Endret 7. oktober 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Bruk Total Copy, så vet du akkurat hvor langt den har kommet. Når du er ferdig kopiere du samme data på nytt, da tar den bare de filene som evt. ikke ble med i første omgang. Total Copy 1.1 Edit: TotalCopy er jo explorer bare med en nice resume/pause funksjon Endret 7. oktober 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå