Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Igjenn slår de på stor-tromma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-17 19:09, woohoo skrev:


jeg bor i en bygd med ca 6500 eg har adsl.d er ca 3mil til stavanger.

Kjetil

 

er det hommersåk du snakker om ? jeg bor ivertfall der og jeg har IKKE adsl (bor på maudland dah :sad: )

ja d er hommersåk,ja d er ikke tillgjengelig i maudland,sentralen er ikke klar ikke spør hvorfor den ikke er.

Kjetil

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-17 22:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 17:51, boy2star skrev:

Jeg bor i en bydel med over 30.000 innbygere jeg he he

OSLO, synd med bredbåndsfabrikken da, de var jo suverene på pris.


Hvorfor kan ikke staten betale for utbyggingen av DSL og isp'ene leie nettet av staten til samme pris? Hadde ikke d fjernet monopolet oxo?


 

Jo

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 18:07, Afseth skrev:


Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.




 

Det er heller ikke lønnsomt å gi trygd til arbeidsledige, arbeidsuføre, fattige osv... Men det er noe som bør gjøres allikevel (nå snakker jeg om staten).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 18:49, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 18:07, Afseth skrev:

Ingen vits i å bygge ut bredbånd på steder med lite befolkningstetthet. 90% av innbyggerne er gamle damer eller menn med stokk som ikke vet hva en datamaskin er en gang. De tror bredbånd er en ny type motorvei.
:grin:

Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.


Seriøst... skulle jeg bestemt skulle hele Norge fått bredbånd nå, men det er dessverre Horemor Hermansen som bestemmer det akkurat nå for tiden.



d var intresant å høre,men hvordan ville du skaffet noe milliarder kroner i fra,for vist du vet d får du sende en mail til telenor.

Kjetil

 

Staten har et overskudd på noen hundre milliarder kroner og Telenor har et overskudd på 10 milliarder kroner. Med andre ord så har begge deler mer enn nok penger til utbygging.

Lenke til kommentar

Spør du meg er det meningsløst å bygge ut ADSL. når de er ferdige (hvis det kommer til å skje da), så er ADSL like tregt som ISDN er nå.

 

Når det først skal utbygges, burde de jo se litt frem i tiden, og dermed bygge 10mbps (eller 100) linjer. Det vil jo sannsynligvis holde i noen år.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 22:21, selters skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 18:49, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 18:07, Afseth skrev:

Ingen vits i å bygge ut bredbånd på steder med lite befolkningstetthet. 90% av innbyggerne er gamle damer eller menn med stokk som ikke vet hva en datamaskin er en gang. De tror bredbånd er en ny type motorvei.
:grin:

Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.


Seriøst... skulle jeg bestemt skulle hele Norge fått bredbånd nå, men det er dessverre Horemor Hermansen som bestemmer det akkurat nå for tiden.



d var intresant å høre,men hvordan ville du skaffet noe milliarder kroner i fra,for vist du vet d får du sende en mail til telenor.

Kjetil

 

Staten har et overskudd på noen hundre milliarder kroner og Telenor har et overskudd på 10 milliarder kroner. Med andre ord så har begge deler mer enn nok penger til utbygging.

selters eg er helt enig med dere,men spørsmålet mitt var hvor Afseth skulle hente noen milliarder kroner ikke at vi skal bruke overskuddet til den norske stat,men at as norge kunne brukt noe av overskuddet til tele utbygging d er eg helt enig i,at telenor har et bra overskudd d viste eg.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-05-18 02:24):

Spør du meg er det meningsløst å bygge ut ADSL. når de er ferdige (hvis det kommer til å skje da), så er ADSL like tregt som ISDN er nå.


Nåja, nå overdriver du litt.

Kanskje du har problemer med stor trafikk betyr ikke at ADSL er nesten like treigt som ISDN, for det er det 200% ikke.

 

Tror ikke det er det som egentlig er problemet.

Problemet er at det sattses så og si ingenting på distriktene her i norge.Seff under valgkamp så hører man jo løfter og stuff om at vi som bor i n.norge(bare for å ta et sted) skal får det så mye bedre, og masse tilskudd fra staten. Men når man kommer til startsbudsjettet så finner man ut at, neh...dette må vi vente med til neste år ev 3år, fordi det er et langvarig prosjekt å ruste opp distriktene.

BLAH! sier man til slikt.

De står regelrett og pisser oss nordmen på ryggen, det er det de gjør.

"Hvis velferd er viktigst" hadde et parti under valgkampen.

Tja, hvis dere mener velfderd sør for trondheim så får man jo støtte siden mestepartetn av folk bor nettopp i sør-norge.

 

 

Nei, det man skal gjøre er som folkene i vardø(eller var det vadsø) som flagget på halv stang på nasjonaldagen vår i protest i mot det såkalte "demokratiske" statstyret vi har i dette landet.

 

(Blei mye dette her...)

Lenke til kommentar

read and wheep! :cool:

 

Studentsamskipnaden i Stavanger har bygd et LAN/MAN for å knytte alle sine studentboliger sammen. Det er på 100 Mbps! I tillegg har de koblet dette LANet til internett gjennom ei 10 Mbps linje. Og det beste av alt: GRATIS!!!

 

Så hvis det er noen av dere som skal til å studere og ikke helt vet hvor dere skal søke: frister det med gratis bredbånd? :grin:

 

Her er den siste ITavisen speedometertest kjørt 18 mai kl 12.20:

 

"ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen ***.***.***.*** lastet ned 999084 Bytes

på 1.342 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 5956 kbit/s."

 

Jeg har vært oppe i 7600 kbps

 

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 09:58, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 22:21, selters skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 18:49, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-17 18:07, Afseth skrev:

Ingen vits i å bygge ut bredbånd på steder med lite befolkningstetthet. 90% av innbyggerne er gamle damer eller menn med stokk som ikke vet hva en datamaskin er en gang. De tror bredbånd er en ny type motorvei.
:grin:

Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.


Seriøst... skulle jeg bestemt skulle hele Norge fått bredbånd nå, men det er dessverre Horemor Hermansen som bestemmer det akkurat nå for tiden.



d var intresant å høre,men hvordan ville du skaffet noe milliarder kroner i fra,for vist du vet d får du sende en mail til telenor.

Kjetil

 

Staten har et overskudd på noen hundre milliarder kroner og Telenor har et overskudd på 10 milliarder kroner. Med andre ord så har begge deler mer enn nok penger til utbygging.

selters eg er helt enig med dere,men spørsmålet mitt var hvor Afseth skulle hente noen milliarder kroner ikke at vi skal bruke overskuddet til den norske stat,men at as norge kunne brukt noe av overskuddet til tele utbygging d er eg helt enig i,at telenor har et bra overskudd d viste eg.

Kjetil

Jeg mener nå det at Telenor ikke skulle stått for nett utbyggingen her i landet.

Nettet skulle være statseid og Telenor måtte da leie av staten på lik linje med andre selskaper.

Dermed får vi brukere større innflytelse på hvor utbyggingen skal skje.

F.eks. når staten klarer kaste bort milliarder på og bygge tunnel og broer til langtvekkistan kan de jaggu strekke bredbåndskabel samtidig.

Lenke til kommentar

Det ideelle for dette temaet er at staten utbyggingsprosjektet på anbud eller.no for å få fortgang i bredbåndsbyggina her i norge, slik man gjør med byggeprosjekter og slike ting.

Så kanskje jeg skulle ha startet et *dsl selskap her i nord-norge å tjene meg søkk rik, for anlegg for markede er det absolutt,selv om markede (telenor) ikke mener det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...