Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Igjenn slår de på stor-tromma


Anbefalte innlegg

Les.

Vel, gi penger til de som har *DSL allerede det kan vi gjøre, men å bygge ut nord før Bodø eller hvor en grensa går, det kan de F** ikke gjøre.

 

ARGH!!!

Blir så forbanna på de idiotan som sett der nede å styra.

Skulle helle lagd parkeringsplass av regeringsbyggning!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

----------utdrag av teksten-----

- I områder hvor det ikke er kommersielt grunnlag for utbygging, vil Regjeringen vurdere å sette i verk særskilte tiltak. Markedet må imidlertid gis anledning til å virke enda en stund før eventuelle særskilte tiltak settes inn, heter det i redegjørelsen.

-----------slutt-----------------

 

Syns synd på de som bor nord for bodø jeg.

Nå må søren meg regjeringen se til å skjerpe seg! Hvis det ikke snart finnes tilbud i nord norge vil *alle*(les: mer enn idag) folk flytte fra nord norge, siden det ikke er noe å finne på.

De har mørketiden, dyrere bensin, samer og utrivilig vær. (De har jo gode avtaler, skatt/arb.giver avgift dah!)

 

Bygg ut bredbånd for alle. En haug med geografiske rasister i regjeringen...

Lenke til kommentar

dette er like inteligent som diverse vei er til øyer som ikke har biler etc, hva **** går det av de Iq bremsene som styrer dette landet, de kan jo ikke en dritt av noen ting.

Tenk deg å start utbyggning av adsl langt pokker i vold når de ikke en gang er ferdig med hele Oslo!

 

mvh Christian

Lenke til kommentar

I Oslo er det høy befolkningstetthet, kontra andre nordlige deler av landet, dermed vil de konkuransemessig fortere bli xDSL til kunder, derimot i steder hvor befolkningstettheten er lav, er det sikkert ikke konkuransemessige planer fra xDSL leverandørene å bygge ut før i 2004+ ! (helt vilkårlig tall tatt ut ifra det store hule rommet som befinner seg mellom ørene mine)

 

Derfor MÅ det politisk press til for å få gang på noe, eller må de i nord starte eget xDSL firma.....

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-05-15 16:31):

Telenor slår jo på stortrommen hver eneste dag.


Det har da egentlig ingenting å gjøre med telenor, selv om de eier 60-70% av selskapet.

Det har med bevilgninger til å utvide ting lengere en til trondheim og kanskje tromsø, noe som de X antall regjeringer har vist stor dyktighet med.

Huff, nei kanskje man skulle gå i sammen med samene litt lenger nord å danne en egen stat med SDSL til alle gratis :grin:

Lenke til kommentar

bredbånd og bredbånd i finnmark, det ble koblet opp med radiolinker, kaller ikke det bredbånd, er jo fast linje, i helvete alle ISP'er misbruker ordet bredbånd... skulle gått i sak med alle som annonserer med bredbånd, og leverer faste linjer i en singel kabel eller radiolink...

 

sitter på en 512 kbits radiolink, duger den, slipper tellerskritt...

Lenke til kommentar

Jeg bor i en bydel med over 30.000 innbygere jeg he he

OSLO, synd med bredbåndsfabrikken da, de var jo suverene på pris.

 

Hvorfor kan ikke staten betale for utbyggingen av DSL og isp'ene leie nettet av staten til samme pris? Hadde ikke d fjernet monopolet oxo?

Lenke til kommentar

Ingen vits i å bygge ut bredbånd på steder med lite befolkningstetthet. 90% av innbyggerne er gamle damer eller menn med stokk som ikke vet hva en datamaskin er en gang. De tror bredbånd er en ny type motorvei. :grin:

 

Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.

 

Seriøst... skulle jeg bestemt skulle hele Norge fått bredbånd nå, men det er dessverre Horemor Hermansen som bestemmer det akkurat nå for tiden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 18:07, Afseth skrev:

Ingen vits i å bygge ut bredbånd på steder med lite befolkningstetthet. 90% av innbyggerne er gamle damer eller menn med stokk som ikke vet hva en datamaskin er en gang. De tror bredbånd er en ny type motorvei.
:grin:

Neida, det var en spøk. Men det er faktisk slik Telenor og regjeringen tenker. Hvis de skulle bygget ut ADSL i hele Norge, så hadde det ikke vært lønnsomt.


Seriøst... skulle jeg bestemt skulle hele Norge fått bredbånd nå, men det er dessverre Horemor Hermansen som bestemmer det akkurat nå for tiden.



d var intresant å høre,men hvordan ville du skaffet noe milliarder kroner i fra,for vist du vet d får du sende en mail til telenor.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...