Gå til innhold

XP-M 2200+ eller XP-M 2400+?

Xvani

Anbefalte innlegg

det kan du skrive deg bak øret på at du vil merke ja

med det oppsettet der så klarer du 12,5*200 uten problemer.

et tips: sett først en lav mp for å se å høyt du får rammen stabil, så gjør du motsatt for å teste cpu'en. så kan du bare regne deg fram til beste kombo med fsb/mp etterpå. ikk vær redd for å fore rammen med strøm, og cpu'en tåler greit 1,9v om du har kjøling nok

et par ting du kan gjøre i bios: enable cpu interface, disable cpu/agp spread spectrum (og thermal trottling dersom det ikke blir ustabilt, det skjedde for meg tror jeg, har ikke fått bekrefta det enda) slå ellers av ting som du ikke skal bruke som firewire og sånt for å spare chipsett.

edit: det var egentlig ikke deg jeg spurte, det var trådstarter, fikk ikke med meg at du ikke var han

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
han kan sette dorhooldstallet til 1:2:5 og klokke videre derfra, da burde han klare en ca 180 fsb uten problemer.

Eneste måten å forrandre forholdstallet på er en pin-mod eller trådmod.... :hmm:

mulig det er det på det hk som trådstarter her, men på mitt kd7-raid hk så kan jeg sette den forholdtallet som jeg selv ønkser uten noen form for modding. må bare velge expert/manuelt oppsett av fsb/mp osv og så funker alt

Var ikke mulig å stille forholdtallet på mitt MSI KT3 V... :(

Lenke til kommentar

Hei, og takk for nyttige svar (endelig :D)

I BIOS på nevnte hk kan jeg stille multiplier til 15, men det er kanskje noe annet som hindrer meg i å sette den over 12?

Jeg kan ikke stille på forholdstallet, men jeg innbilte meg at hovedkortet var intelligent nok til å stille denne selv (når FSB ble satt over 166MHz) Er dere sikre på at det ikke er slik det blir gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...