Gå til innhold

Å ikke hente ting på oppkrav.. Kriminelt?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg noe på oppkrav fra komplett.no, men fant nå ut at jeg ikke trenger den kjøpte tingen.

Den er nå sendt og ligger på posten...

Ville det vært veldig kriminelt av meg å ikke hente den? Får jeg prurring o.l?

Er det big deal for posten\komplett, og de taper masse penger på det, så vil jeg betale og deretter direkte betale hundringsen det koster å sende det tilbake...

Hva synes dere? Big deal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet fra komplett.no:

"Uavhentede pakker:

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale."

Edit: Så med andre ord lønner det seg å hente, også benytte seg av angrefristen, fordi da slipper du gebyret :yes:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Ta kontakt med komplett og forklare situasjonen med dem, går sikkert

greit uten riper i lakken...... ;)

Dog får du nok lov til å betale portoen tur/retur......

Hmm må jeg ta kontakt med dem? Går det ikke alltid glatt å ta "angre på vare" og sende pakken tilbake?

Lenke til kommentar
Ta kontakt med komplett og forklare situasjonen med dem, går sikkert

greit uten riper i lakken...... ;)

Dog får du nok lov til å betale portoen tur/retur......

Hmm må jeg ta kontakt med dem? Går det ikke alltid glatt å ta "angre på vare" og sende pakken tilbake?

Jada, det gjør det.....

Lenke til kommentar
Dette er hva vi har angrefristen for, hent pakka og benytt returskjemaet på komplett.no. Dette skal ikke koste deg noen ting, i motsetning til hvis du ikke henter pakka og blir ilagt gebyr.

Det koster deg porto på tilbakesendingen, komplett skal dekke kostnadene med å sende deg pakken i oppkrav.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg noe på oppkrav fra komplett.no, men fant nå ut at jeg ikke trenger den kjøpte tingen.

Den er nå sendt og ligger på posten...

Ville det vært veldig kriminelt av meg å ikke hente den? Får jeg prurring o.l?

Er det big deal for posten\komplett, og de taper masse penger på det, så vil jeg betale og deretter direkte betale hundringsen det koster å sende det tilbake...

Hva synes dere? Big deal?

Det er ikke kriminelt, men det kan jo hende at du ender opp med en purring i posten etterhvert ja... Det er det stygge med å ikke hente pakkene. Mulig jeg tar feil.

Da jeg jobbet i posten fikk jeg vite det at ikke hentet post blir returnert til leverandør. Og det skal jo egentlig med, andre ord, si at du ikke behøver å betale en dritt, i og for seg.

Men det kommer jo ann på som sagt. Hvis dere har blitt enige om at mottaker skal betale frakt, så må du nok i verste fall betale for frakta.

Ulivelig og kriminelt er det i allefall ikke. I bunn og grunn NO big deal!

Lenke til kommentar
Da jeg jobbet i posten fikk jeg vite det at ikke hentet post blir returnert til leverandør. Og det skal jo egentlig med, andre ord, si at du ikke behøver å betale en dritt, i og for seg.

Hvor skulle det ellers returneres enn til avsender?

Hvorfor skal han ikke betale noenting. Avsender har betalt porto for å sende pakken, i tillegg må de betale returporto. De har m.a.o. hatt kostnader med å sende pakken. Det er naturlig at de kostnadene må dekkes av mottaker som ikke henta pakken.

Lenke til kommentar
Du kan gå ned på postkontoret og si at du ønsker å benytte deg av angrefristen og at pakken dermed skal sendes tilbake. Du vil da slippe å løse ut pakka, bruke angrefristskjema osv osv, men du må selvsagt betale returportoen. Saken skal da være ute av verden.

Ok virker greit, men saken er at den er ute av verden for lengst.. :!:

Stund siden jeg sendte den ja, men hadde den ligget på posten enda, så hadde jeg vært lur nok til å be dem sende den tilbake på direkten. Da hadde jeg ihvertfall sluppet å ta varen med hjem... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...